Net zwanger en een koortslip

Hoi meiden, ik ben op het moment iets van 6 wkn en 2 dgn zwanger en nu heb ik een koorstlip. Ik heb altijd gehoord dat je bij pasgeboren babytjes moet oppassen met een koortslip, maar wat nu als je zwanger bent en er een hebt? Kan dat schade aanrichten bij ons hummeltje? Ik kan me nu echt om alles zorgen maken...

xxx Muizeke

hallo,

Ik heb bij de zwangerschap van m'n dochter ook heeeeel veeeel koortslippen gehad en dat maakt echt niets uit.
Alleen als de kleine er dalijk is dan moet je wel heel goed uitkijken dan kan voor een baby gevaarlijk zijn het kan dan hersenvlies ontsteking veroorzaken.
Mocht jij dan nog een koortslip hebben zijn er wel medicijnen voor jou alleen kan je daar geen borstvoeding mee geven.medicijnen heten valtrex.

Gr angelique

waar je met koortslippen wel mee moet oppassen is dat je het niet   via orale sex overgeeft aan je partner die het dan weer vaginaal aan jou doorgeeft. Er zijn twee herpes types, eentje die voornamelijk op de lip voorkomt en eentje die op je geslachtsdeel voorkomt, maar beide types kunnen ook op beide plaatsten voorkomen. Dus de lipvariant om het zo maar te zeggen kan ook overgeven worden op het geslachtsdeel (en andersom) en dat kan dan weer een probleem zijn tijdens de bevalling.

Hallo,

Helaas heb ik er ook weer last van!! Ik kan me nu redelijk helpen met die lippleisters (compeed geloof ik??) Daar zitten voor de rest geen enge bestanddelen in en het beschermd ook nog iets tegen besmetting
liefs smartie

bedankt voor jullie reacties, dit stelt me enorm gerust, ik gebruik ook de stickers van compeed, dat helpt wel, normaal gesproken had ik binnen een dag tijd vaak een hele grote plek en nu blijft het tot het plakkertje beperkt. Super om te lezen dat het geen kwaad kan voor ons ukje! Ik zal strax als alles goed gaat en de kleine er is wel heeeel erg goed opletten als ik weer een koortslip heb.

xxx Muizeke

Terug
Bovenaan