net zwanger en flinke buikpijn

hallo allemaal,

ik ben 4w+6d zwanger en heb vandaag flinke buikpijn, ik voel me daar toch een beetje ongerust over. De pijn zit vrij hoog, rond en boven mijn navel, dus het zou heel goed maag en darmen kunnen zijn, maar het zit me toch niet helemaal lekker.
Herkent iemand dit als normale zwangerschapssymptomen? Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit helemaal niet gehad, nu heb ik toch het idee dat ik afsteven op een mk. Ik heb geen bloedverlies, maar toch...

groetjes, Ellen

hoi!
Het lijkt mij toch een beetje hoog, die pijn. Als je pas 4 w 6d zwanger bent is je baarmoeder nog nauwelijks gegroeid toch? Volgens mij moet je dan echt pijn onderin hebben.

Ik hoop voor je dat goed is.

Groetjes,
Daphne

Hoi Daphne,
Bedankt voor je reactie. Daar hoop ik eigenlijk ook op, vandaar dat ik het zo specifiek omschreef. Ik ga er nog maar even vanuit dat mijn darmen gewoon een beetje van slag zijn, mijn baarmoeder moet inderdaad nog een heel stuk lager zitten.

groetjes, Ellen

Ik heb 4 weken geleden een miskraam gehad bij 6 weken. Ik had gelijk al bijkpijn en voelde intuitief dat er iets niet goed zat. Het werd steeds erger en resulteerde uiteindelijk in een miskraam.
Ik had erge baarmoeder pijn maar zo erg dat ik er misselijk van werd.
Bij de eerste zwangerschap dacht ik geen moment na over dat het wel eens fout zou kunnen gaan, ik voelde dat het goed was.
Nu dacht ik elke keer bij de pijn dat het fout zou kunnen gaan.
De pijn die jij beschrijft klinkt niet als iets verontrustends, ik had echt lage pijn in de baarmoeder.
Geniet maar lekker van je zwangerschap.

dank je voor je reactie mamanikki, en wat erg voor je dat je een miskraam hebt gehad.
Mijn buikpijn is inmiddels weg, dus het zullen waarschijnlijk inderdaad de darmen geweest zijn. Ik ben er nog niet helemaal gerust op, maar we zullen wel zien. Vandaag precies 5 weken zwanger, dus nog een lange weg te gaan voor de eerste drie maanden om zijn!

groetjes, Ellen

Hallo Ellen

Ik had precies hetzelfde als wat jij zegt.
En wel vanaf 5 weken heb het een paar keer gehad echt vreselijke pijn, ik kon er ook niet meer van lopen of lekker zitten. De pijn zat idd erg hoog. in ieder geval boven mijn navel.. Na die paar keer is de pijn ook voorgoed verdwenen. Maakte me ook wel zorgen maar gelukkig bleken het mijn darmen te zijn..
ben nu bijna 28 weken.,..

groeteje

fijn damam, nog een geruststellende reactie! Ik ben helemaal gerustgesteld en inmiddels terug naar geen enkel zwangerschapssymptoom meer. Beetje raar, want onwerkelijk, maar wel even rustig. Ach ja, ik ben pas 5w1d heen, dus nog een lange weg te gaan!

groetjes Ellen

Hoi Ellen,

Ik herken het helemaal. Ook ik ben net zwanger, zit in mijn 7e week en ik heb veel last van buikpijn. Maak me er ook best druk om, ik mag morgen voor een echo heen, zal meteen navragen hoe het zit...je hoort nog wel.

Groetjes

Terug
Bovenaan