Net zwanger en menstruatiepijn en bloedverlies

Hallo,

ik heb een vraag. Ik ben nu bijna 6 week zwanger maar ben erg onzeker. In april hebben we tussen week 4-5 een zeer vroege miskraam gehad ( 4 dgn na een aantal positieve testen ) en nu had ik afgelopen woensdag bloed na het plassen. 1 keer wat meer en daarna nam het gelijk af tot nog paar veegjes af en toe gisteren en daarna niks meer. Woensdag en donderdag ook menstruatiepijn. Mocht langskomen voor echo maar nog weinig te zien behalve een vruchtholte met grootte passend bij stadium. Vrijdag mag ik gelukkig weer komen. Nu kom ik bij mijn vraag.. als dit een miskraam is geweest moet ik dan niet nog meer bloed verliezen/ soort van ongesteld worden? De vorige keer gebeurde dit wel 2 dgn later. Veel symptomen had ik niet behalve moe, honger en wat gespannend borsten.. dat laatste heb ik nog steeds en moe ben ik ook maar kan ook aan de tijd vh jaar liggen ;-)

Zijn er meer mensen met ervaring als het gaat om bloedverlies bij vroege miskraam?

Groetjes.

Als het al een miskraam is geweest dan komt alz het goed is binnen 2 weken alles eruit. Het kan ook zo zijn dat er gewoon een adertje is geraakt. Menstruatie pijn  hoor ik heel veel bij vrouwen in het begin van hun zwangerschap. Ik heb het zelf ook gehad bij mijn vorige zwangerschap. Ik zeg heel voorzichtig gefeliciteerd en probeer je er niet teveel op te focussen. Sterkte en succes!

Dank je! Ik hoop het ook inderdaad. Vorige keer werd ik snel ongesteld dus vandaar nu de onzekerheid. Zo van; moet ik nu blij zijn of verdrietig? Zoals vaak met dit soort dingen zal ik inderdaad gewoon moeten afwachten.. Hoop dat de echo volgende week uitsluitsel kan geven. Ook al is het slecht nieuws, dan is het maar duidelijk. 

Dank je! Ik hoop het ook inderdaad. Vorige keer werd ik snel ongesteld dus vandaar nu de onzekerheid. Zo van; moet ik nu blij zijn of verdrietig? Zoals vaak met dit soort dingen zal ik inderdaad gewoon moeten afwachten.. Hoop dat de echo volgende week uitsluitsel kan geven. Ook al is het slecht nieuws, dan is het maar duidelijk. 

Ik had 10 dagen na mijn positieve test ook druppels helderrood bloedverlies bij het afvegen op het wc papiertje en vrijmild tussendoor. Ik had het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Verder geen heftige buikkrampen ofzo. Dit heeft tot ongeveer een kleine 2 weken geduurd. Eerst waren het meerdere druppels helderrood bloed op het wc papiertje, daarna meer lichtroze na een dag of drie meer bruine en zwarte vegen van wel 8 cm lang! Heel onzeker werd ik ervan en ik wist totaal niet of het de zwangerschap af zou gaan breken. Ik was bang dat het een miskraam zou gaan worden. De controle met 6 weken en 4 dagen wees uit dat het vruchtje al een hartslag had en het was prima uitwendig te zien. Yeah, wat was ik opgelucht! ( dat was 4 weken en 4 dagen na conceptie) Na de controle liep het bloedverlies af, gelukkig, want het maakte me hoe dan ook nog steeds een klein beetje onzeker. Het leken op een gegeven moment ook wel minuscule stukjes, vliesjes/kleine stolseltjes. Maar inmiddels ben ik bijna 26 weken. Dus bloedverlies hoeft zeker niet altijd het einde te zijn van je zwangerschap. Succes meiden, ik hoop dat jullie wat aan mijn gedetailleerde post hebben! Ik heb me toen ook rot gezocht naar informatie. Gewoon snel de afspraak inplannen bij de verloskundige, als die controle goed is dan geeft dat echt heel veel rust! 

Terug
Bovenaan