Net zwanger en start traineeship help!

Eindelijk kan ik hier een bericht plaatsen! Afgelopen zaterdag namelijk een positieve test in handen gekregen. We zijn helemaal blij, maar dan komt de stress de kop op steken.
Ik ben net afgestudeerd als hbo verpleegkundige en heb net mijn contract getekend voor een traineeship van 1 jaar. Maar nu ben ik zwanger.. dat betekend dat ik in dat jaar met zwangerschapsverlof ga en dus lessen mis en het traineeship niet kan afmaken.
Waar doe ik verstandig aan? Moet ik mijn werkgever dit direct melden en overleggen of dit wel haalbaar is, of toch voor een andere baan kijken zonder school (met de kans op tijdelijk contract, proefperiode, ontslagen worden voor verlof waardoor werkloos)

Ik wil zo graag rust hebben en genieten van mijn eerste zwangerschap. Ik wil het goed geregeld hebben. Een fijne werkplek, maar ook dat ik straks betaald zwangerschapsverlof heb.

Krijg je betaald verlof als je bv 3 maanden ervoor ontslagen bent? Geen idee hoe dat precies werkt.

Kunnen jullie me helpen?

Hiernaast heb ik ook nog tal van andere vragen, maar daar spit ik de forums wel voor uit :)

Ik zou het gewoon eerlink bespreekbaar maken en zo snel mogelijk welkicht kan je gewoon die lessen inhalen en em je wat later klaar met je traineeship

Ten eerste: gefeliciteerd!
Ik zou wel wachten tot je 15 weken zwanger bent, dan ben je alsnog vroeg met het vertellen hoor. Mijn mening is: elke werkgever weet ergens heus wel dat de meeste vrouwen een kinderwens hebben en zwanger kunnen raken. Genieten moet sowieso op nr 1 staan ;-)
Ik maak nu zelf mee dat mijn contract niet word verlengd vanwege zwangerschap…ook verpleegkundige. Contract loopt af na de uitgerekende datum dus automatisch een uitkering van 100% en dan na 3 maanden maar weer verder kijken. Meeeega veel stress van gehad en nu terugkijkend heb ik er spijt van dat ik me zo heb laten meeslapen daarin. Het is wat het is.

Hi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zelf ben ik ook verpleegkundige. Heb je een vast contract? Ze mogen je dan sowieso niet ontslaan vanwege je zwangerschap. Ik zou het bespreken en kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien kan je langer op een afdeling blijven en opdrachten later maken. Succes en inderdaad vooral genieten!! X

Gefeliciteerd! Ik zou het traineeship gewoon aangaan, en ze inlichten over jouw zwangerschap wanneer jij het wilt delen. In de cao (universitaire medische centra) wordt beschreven dat wanneer je een opleiding volgt en je er door zwangerschap(verlof) langer over doet, het contract voor die duur ook verlengd wordt. Ik weet niet of je academisch of perifeer gaat werken, maar volgens mij is dit bij beide zo geregeld.

Terug
Bovenaan