Net zwanger en sushi gegeten

<p>Hallo iedereen, vanavond hebben wij sushi gegeten, ik heb een paar geflambeerde zalm stukjes gehad.</p><p>Omdat ik wat vage klachten had dacht ik laat ik eens zwangerschaps test doen, 2 dagen voor nod, en ik zag nu een klein lijntje! Hartstikke blij natuurlijk, maar zouden die paar stukjes zalm kwaad kunnen?</p>

Nee, mits je er een voedselvergiftiging aan overhoud, maar ik ga ervanuit dat je gewoon verse sushi hebt gegeten ? Gefeliciteerd! En maak je niet te druk ❤️

Die kans is zo enorm klein!
Zo heb ik aardig wat ibuprofen gebruikt bij een keelontsteking toen ik het nog niet wist. Raden ze ook af... Maja ik wist het niet ?

Mijn verloskundige zei: "nu weet je het en zal je er rekening mee houden!"
En weg was mijn schuldgevoel. ☺️

Neee kan geen kwaad, ik kwam er zelf pas achter bij 8 weken en toen had ik in de tussentijd sushi gegeten, veel wijn gedronken….. niet dat ik hiermee wil zeggen dat je dit gewoon maar moet doen haha! Alleen ik werd al maaaaanden niet ongesteld dus ik had t losgelaten. Maar die paar stukjes zalm maakt idd niet uit :) gefeliciteerd trouwens!!! Super spannend en leuk!

Kan nog geen kwaad. Pas als de placenta is aangelegd en je kleintje daaruit volledige voeding krijgt moet je echt goed oppassen, nu is het nog een hele kleine kans dat je kleintje iets meekrijgt van eventueel verkeerde voeding voor zwangerschap. Dus geen zorgen, en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

De reden dat het wordt afgeraden om zalm of andere rauwe vis te eten is omdat deze de listeria bacterie kan bevatten. Normaal niet zo'n probleem, maar als je zwanger bent kan het problemen geven bij het kindje. Die kans is wel echt heel klein, dus zou je er niet te druk over maken en het vanaf nu gewoon laten staan. Gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Terug
Bovenaan