Net zwanger en veel vragen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben hier helemaal nieuw en ik vind het geweldig dat deze sites bestaan. Het zwanger zijn is geheel nieuw voor mij en stiekem heb ik toch veel vragen en onzekerheidjes. Het is fijn om hier ook reacties en vragen van andere mede-zwangeren te lezen.

Nu heb ik echter al één vraag, hoop dat iemand antwoord voor mij heeft.
Ik ben nog maar 5,5 weken zwanger (heb het net afgelopen week ontdekt) en afgelopen nacht heb ik anderhalf uur zo'n erge buikpijn gehad. Ik schrok ineens wakker van een steek in m'n buik en die is de anderhalf uur daarna niet meer weg gegaan. Verder geen bloedingen en dergelijke. Het is nu zaterdag en kan maandag pas de dokter bellen. Is er een manier om zelf te constateren of ik eventueel een miskraam heb gehad?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik word gek van onzekerheid.

Hoi,

Ik heb de eerste 10 weken alleen maar buikpijn gehad. Vaak heeft dit te maken met het groeien van je baarmoeder en alles in je buik moet nu toch ruimte gaan maken voor je kindje.
Mocht je buikpijn erg lang aanblijven kan je ook nog altijd de huisartsenpost bellen natuurlijk.
Vaak helpt een warme kruik wel tegen je buik of een warme douche/ bad.
Succes enne toch wil ik je voorzichting ook feliciteren met je zwangerschap.
Dikke  dat alles goed gaat.

Liefs Reneke

Hoi,

Ik ben nu bijna 15 weken. Ik heb al een dochter van 2 en heb een keer een miskraam gehad. De eerste keer dat ik zwanger was, was alles onbekend. Je voelt vanalles en wat is het?? Ik heb een boek gekocht wat erg leuk is en niet steeds zegt, dit MOET etc, het is het boek:   Je zwangerschap van maand tot maand en het is hier te bestellen in de webwinkel. Ik vind het een aanrader en heb later ook het vervolg gekocht "je eerste jaar met de baby" en ''Hét peuter-opvoedboek over: Slapen, eten en luisteren: Het leest gewoon lekker weg. Ik wil geen reklame maken, maar misschien een tip.

Aan het begin van mijn zwangerschap had ik ook veel menstrualtie-achtige pijnen, een opgeblazen gevoel, dus wat je verteld komt me niet vreemd voor. Vaak is het de oprekking van je baarmoeder, in de eerste weken gebeurt echt heel veel, al heb je dat natuurlijk niet door. Dus maak je niet al te bezorgd het hoort erbij. Het feit dat je geen bloed hebt verloren is een   goed teken, alhoewel dat ook niet altijd het einde van een zwangerschap hoeft te betekenen.

liefs
talke
33 weken

ten eerste gefeliciteerd!
Probeer er gewoon lekker van te genieten.
Iedere zwangerschap wordt anders ervaren heb ik ondertussen gemerkt. Iedere vrouw heeft andere pijntjes / kwaaltjes ed. maar er zijn gelukkig ook overeenkomsten, dus vraag maar lekker raak.

buikpijn kan de innesteling zijn, de groei van de baarmoeder. etc. dus niet te druk over maken. zelf heb ik tot en met week 12 veel bloedingen gehad (gevoelige baarmoeder mond) en dacht toen dus dat het steeds mis ging. maar alles is goed gegaan en ik ben nu in de 36 ste week. Dus ook bloedverlies hoeft niet meteen te betekenen dat het niet goed gaat.

Geniet ze, het is echt een hele bijzondere periode heb ik gemerkt en merk ik nog elke dag.

groetjes

Terug
Bovenaan