net zwanger en woensdag sollicitatie..wat nu?

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik heb net een test gedaan en ben ZWANGER van de derde,dolgelukkig,vorige maand had ik een miskraam en nu direct weer raak!!
maar nu heb ik woensdag een sollicitatie......voor 8 uurtjes per week,dus niet veel.
moet ik dit al vertellen of niet....het maalt steeds door mijn hoofd,de ene zegt wat niet weet wat niet deerd maar ik ben een eerlijk persoon en ben bang dat ik anders achteraf gezeur krijg....
wie kan mij een advies geven??

bedankt!groetjes Kimm

Heee Kimm,

Als eerst : van harte GEFELICITEERD!
Wat betreft de sollicitatie, ik zou het nog niet vertellen, het bedrijf mag je in principe niet weigeren omdat je zwanger bent maar goed je weet hoe het tegenwoordig gaat..
Je hoeft pas 3 maanden voor de vermoedelijke bevallings datum te vertellen aan je baas dat je zwanger bent, je moet maar even kijken wat je doet maar ik zou het afraden.
Succes woensdag en laat je nog even weten wat je hebt besloten.
Geniet van je zwangerschap!

Liefs Maaike

Toen ik solliciteerde zat ik in dezelfde situatie. Tijdens het tweede gesprek wist ik dat ik zwanger was. Ik heb niks verteld. Ik werk er nu twee weken en ben nu 7.5 week zwanger. Ik heb me voorgenomen het pas te vertellen na de 12-weken echo. Ik heb in maart een mk gehad en voor het zelfde geld gaat het nu weer mis. Ik voel me er wel een beetje bezwaard door, maar er zijn er die erger flikken...
Dus, mijn advies: Niks zeggen.

hoi!

Allereers:: VAN HARTE GEFELICITEERD MEID!!! Geniet van je zwangerschap!!

mijn advies, tijdens je sollicitatigesprek niet zeggen. Tenslotte weet je nog niet eens of je aangenomen gaat worden. Ze mogen je NIET afwijzen om een zwangerschap, maar je weet nooit wat ze doen. Ze kunnen ook een andere reden verzinnen.

Ik zou als je wel aangenomen gaat worden, tijdens je proeftijd beoordeling het naar voren brengen. Je hebt tenslotte dan je laten zien, en natuurlijk wachten tot zij hun advies hebben gegeven, dus aan het einde van het gesprek.
Mochten ze dan zeggen, dit heb je tijdens je gesprek ook al geweten, zeg je gewoon nee... je kan testen op de dag van je NOD maar ook 2 weken erna... iedereen heeft tenslotte toch een verschillende cyclus??

he succes met je gesprek!!!

Hallo allemaal,

dank jullie voor de info,ik ga idd niks zeggen,ik ga ervoor en wil deze baan,en aangezien ik vorige maand een miskraam heb gehad ben ik nu wat voorzichtig geworden om het zo vroeg te vertellen!!
en ik las dus dat je eingelijk officieel pas het hoeft te vertellen 3 mnd voor de uitgerekende datum!!dus maak ik me geen zorgen meer!!
super bedankt!!

groetjes

Het hangt van veel factoren af, wat voor jou uiteindelijk de beste keuze is. Voel je je fysiek goed - dit is bijvoorbeeld je tweede kind en je weet heel zeker dat je na de geboorte gewoon weer gaat werken - dan is er weinig dat je sollicitatie in de weg staat. Maar zeg je niets tijdens die sollicitatie en je komt als nieuwe medewerkster binnen met een zichtbaar zwangere buik, dan krijg je zeer waarschijnlijk reacties waar je echt niet op zit te wachten, ondanks wettelijke bescherming.

Dit klinkt niet opgewekt, maar ik weet ook dat het positiever kan en werkgevers er geen punt in zien. Hangt dus af van wat je te bieden hebt en de houding van de werkgever.
Er is geen pasklaar antwoord.
Wel een wijze tip van een mede vrouw in dezelfde situatie zat en dit schreef op een forum: óf je nieuwe werkgever pas inlichten als je er al op gesprek bent geweest (of als je er net werkt) óf voor een tijdelijke baan kiezen. Na je zwangerschap ben je gewoon veel aantrekkelijker voor werkgevers.

Ik kan hoogstens melden dat de kans inderdaad groot is dat de baan niet doorgaat als je het vertelt. Hoe onterecht dat ook is. Ga op je gevoel en je intuïtie af. En 'Happy You' gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap.

Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant

Hoi Kimm,

Zat jij niet op het aprilforum toen je zwangerschap mis ging. Nou echt helemaal super dat je zo snel alweer zwanger bent. Gefeliciteerd!!

En wat betreft je vraag, ik zou nog niks zeggen. Dat kun je altijd nog als je de eerste 3 maanden achter de rug hebt. Hoop dat alles nu helemaal goed gaat.

Groetjes, Petra

quote: Peet69 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2008 08:39:20'));

Hoi Kimm,

Zat jij niet op het aprilforum toen je zwangerschap mis ging. Nou echt helemaal super dat je zo snel alweer zwanger bent. Gefeliciteerd!!

En wat betreft je vraag, ik zou nog niks zeggen. Dat kun je altijd nog als je de eerste 3 maanden achter de rug hebt. Hoop dat alles nu helemaal goed gaat.

Groetjes, Petra

hey klopt!!super he!!!leuk dat je reageerde!!
groetjes

Terug
Bovenaan