net zwanger hoe nu???

hallo,

ik heb eergister te horen gekregen dat ik zwanger ben ongev. 4 weken.en mijn lichaam is nu al als een gek raar aan het doen.

gister avond hele zware buikkrampen terwijl ik naar huis reed, dus was echt bang dat het nu al mis ging, maar blijkbaar was het normaal want nu is het weer over.

ik heb nu heel erg last van misselijkheid en mijn borsten doen echt zeer.

nou ik hoor het wel wie mij tips kan geven en mij kan vertellen hoe en wat over het pas zwanger zijn

groetjes jacquelien

hallo,
buikkrampen en misselijkheid enzo... dat heb ik ook gehad toen ik ongeveer 4 weken zwanger was (ookal wist ik toen nog niet dat ik zwanger was, maar dacht ik dat het buikgriep was)
er veranderd nu een heleboel aan je lichaam, je lichaam moet nu wennen aan het kindje in je buik...
dus je hoeft je echt geen zorgen te maken!!
groetjes femster

ben het met femster eens. het hoort er allemaal bij. tegen de misselijkheid kan je de trukjes met crackers en thee voor het opstaan proberen. ik had zelf ook de zwangerschapsgranules van vsm.
bij  pijnlijke borsten, wil een stevige bh nog wel eens helpen.  

mmh.. ik ben ook nog maar net zwanger.. Maar ook ik heb ontzettend last van buikpijn. Sla soms dubbel van de kramp. Net alsof ik heel heftig ongesteld ben..Begrijp dat het er allemaal bij hoort..Ook pijn in mijn borsten. Ben er zelfs al wakker van geworden.

Hoor trouwens dat zwangere vrouwen veel last hebben van verstopping..nou bij mij is het tegenovergesteld. Misschien dat het nog verandert maar ik moet nu om de zoveel tijd even rennen.. Hoe is dat bij jullie?

Gr.

Hallo jacquelien,

aller eerst gefeliciteerd.

Verder wil ik je wat advies geven :
- Ga je nou niet om alles druk maken (doe je toch wel), het komt meestal allemaal wel goed. En mocht het echt mis zijn dan is dat heel erg maar je kan er niets aan doen. Dus maakt je er niet de hele tijd druk om want dat verpest je "rose wolk" en je wint er niets mee.
- Probeer (zeker in het begin) ervan te genieten. Hoe verder je bent, hoe minder prettig het kan zijn/.worden. Ben nu zelf 35+6 en heb het zat. Dus geniet van de leuke momenten.
- Ga nou niet meten hoe zwanger je bent aan de hand van kwaaltjes. Sommige hebben nergens last van anderen hebben juist alle pech. Als je bv niet misselijk bent betekend het niet dat er wat mis is. Ben juist blij als je nergens last van heb !
- Laat alles op je afkomen. Je verheugt je misschie heel erg op je eerste echo en zo en de tijd lijkt niet voorbij te gaan. Maar 9 maanden zijn erg lang (geloof me). Je hebt alle tijd. En je gaat echt alles meemaken. Nu lijkt een 20 weken echo erg ver weg, maar voor dat je het weet heb je hem gehad en bereid je je voor op de bevalling.
- heb je vragen, stel ze aan je verloskundige of gynaecoloog. En hier op het forum kunnen veel vragen beantwoord worden.

Maar het belangrijkste is : geniet ervan. Het is een geweldige ervaring. Je hebt maar 1x een eerste keer van alles.

Heel veel succes.

Groetjes Jeanine

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Buikkramp hoort er idd bij. En dat kan varieren van scherpe steken tot ongi krampen. Ik had met 6 weken zelfs al last van bandenpijn bij het niezen en omdraaien in bed.

Een verloskundige kan je gewoon in het telefoonboek opzoeken en bellen. Ikzelf kreeg mijn eerste afspraak met 8 weken. Dat was gewoon administratief en ik kreeg ook mn verwijskaart voor de echo.... Met 13 weken had ik mn eerste 'gewone' afspraak, om het hartje te luisteren enz...

Ehm, ff denken hoor.....ik had vrij snel last van maagzuur. Koude cola hielp daar goed tegen. (geen light). Sommige zeggen dat je geen cafeine mag, maar tot 300mg per dag is niet erg. In een groot glas cola zit ong. 80 mg. Ennuh in thee zit ook 50mg, dus dat is niet onbeperkt drinken zoals veel mensen denken....

Kinderopvang en kraamzorg moet je ook nu al regelen/orienteren. Zeker kinderopvang kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. Je zal de eerste niet zijn die na haar verlof zonder opvang zit. Meestal mag je jezelf inschrijven met 3 maanden zwangerschap, maar je kan nu natuurlijk al een beetje rondkijken naar wat/waar het je bevalt.

O ja, je moet ook (als je dat al niet doet) zsm met foliumzuur beginnen. Ikzelf slik Gravitamon, daar zit alles in wat je nodig hebt....

Als je nog vragen hebt......

@vlaar: ik had ook vaak dagenlang diaree tijdens mijn eerste zwangerschap. En dan ineens weer een dag of 2 verstopt, waarna ik weer twee weken diaree had. Dat ging er met zo'n 16 weken wel vanaf.
Je bent niet de enige.....

halllo dames, hetmoeten renne naar het toilet heb ik nu nog met mijn 23 weken en idd na een week bv. opeens juist paar dagen neit kunnen. het spugen heb ik in het begin heel erg gehad. bij mij hielpen helaas de grdules en het regelmatiger eten niet. ik was veel afgevallen. maar nu gaat het weer helemaal goed met me. ik heb toen wel meer rust moeten houden omdat mijn lichaam nergesn energie vandaan kon halen. misschien is dat een optie om te proberen tegen de misslijheid. de krampen heb ik ook gehad en deze ben ik 3 weken gehad daarna toch een zw. test gedaan, eenpaar dagen later waren opeens de buikkrampen over. en gelukkig ook 15 weken later rond de 20 weken het spugen over. succes meiden ik hoop dat jullie je allemaal snel gaan voelen hoe ik me nu voel ( heerlijk ontspannen met af en toe het rar op kijken om de klein zich duidlijk meld)

groetje
sweetygirly

Terug
Bovenaan