Net zwanger maar zoveel angsten..

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik ben er begin van deze week achter gekomen dat ik zwanger ben. Helemaal fantastisch natuurlijk en onze grootste droom komt uit. Helemaal bijzonder was het dat het na 1 cyclus al raak was en we dus echt bevoorrecht zijn dat het ons zo snel gegund is. </p><p>Echter sinds ik weet dat ik zwanger ben, heb ik echt veel last van angst. Het is op dit moment enorm pril dus de kans op een miskraam is er natuurlijk nog. Bij elke kramp die ik voel ben ik bang dat het mis gaat, ga ik naar de wc of ik geen bloed zie etc., ik heb veel last van mijn borsten en knijp er continu om te kijken of ze nog wel zeer doen. Vannacht had ik veel last van een steek in mijn rechterzijde en gelijk dacht ik aan een BBZ. Ben rondjes gaan lopen in huis in de hoop dat het weg ging en dat ging het gelukkig ook. Als ik wat stress ervaar op het werk of thuis, word ik daar weer gestrest van omdat het de kans op een miskraam vergroot etc etc. De nachten zijn dus aardig gebroken aangezien ik continu pieker -> Wat ook weer slecht is, ik heb mijn slaap zo hard nodig op moment want ik ben doodop.</p><p>Straks als (hopelijk) de 12 weken grens voorbij is, is er vast weer wat anders waar ik bang voor ben. Ik vind het zo vervelend, ik wil van dit enorme wonder kunnen genieten komende maanden!!!</p><p>Heeft iemand tips of ervaringen die gedeeld kunnen worden? Hoe gingen jullie hiermee om? </p>

Probeer het toch los te laten..Hoe moeilijk dat ook is, je hebt de natuur niet in de hand. Ik heb zelf (wil je niet ontmoedigen hoor en dit komt zowat nooit voor! 5 miskramen gehad) dus ik begrijp je angst heel erg goed. Zelf ook veel last van gehad. Maar nogmaals je hebt het niet in de hand, de kans dat het goed gaat is zoveel groter dan het fout kan gaan. Daar moet je je op focussen. En mocht het wel misgaan, hoe moeilijk dat ook is maar dan was gewoon het vruchtje niet goed.  Dus probeer het los te laten, zoek afleiding en probeer te genieten 

Vooral uitgaan van t positieve. Als t misgaat kan je er toch niks aan doen, die gedachte hielp mij om het los te laten. Een vruchtje is goed of niet, daar heb je volgens mij geen invloed op. Probeer te genieten!

Och dat heb ik ook allemaal! Straks de 2de echo en ben ergens rond 7 weken, de doemscenarios komen en gaan. Wat betreft stress en miskraam, mijn gyn zei dat dat geen invloed heeft. Er is ooit een onderzoek gedaan met zwangere muizen, deze zijn ondergedompeld in het water. Ze hebben dus geen stress maar echt doodsangsten ervaren en zelfs toen was er niets aan de hand. Ze zei dat stress of het allemaal wel goed gaat, echt geen invloed heeft dus maak je daar in ieder geval geen zorgen over! Dat scheelt toch weer, toch? Stress van stress hebben, hoeft dus niet.Overigens kan stress wel invloed hebben op de bevruchting en het tegenhouden, maar dat hebben we al gehad haha. Voor de rest kan ik je niet helpen, miss meer vertrouwen erin krijgen? Succes!! 

Hoi, 
Hier nu 13 wkn zwanger. Hier 1ste 8 wkn veel krampen. In begin ook meer aan 1 kant. Als mn klachten (pijnlijke borsten misselijkheid) minder werden dacht ik nou ist klaar. Checken of ik niet bloedde als ik naar wc moest.  in mn borsten knijpen. Hier ook nog bloedingen gehad door onsteking baarmoedermond. Dit was met 9 wkn na ab kuur gelukkig over. Met 10 wkn weer goede echo gehad. Sindsdien ben ik er geruster op. Goede nipt uitslag van de week. 
Ik denk dat je stress niet bepaalt of t misgaat. Vaak is t dan een aanlegfout. En daar heb jij geen invloed op. Dat is wat ik ook tegen mezelf zei. 
Hoe moeilijk t ook is probeer t los te laten. Grtjs nvn

Trouwens een voorzichtige gefeliciteerd meid! Ik dacht al ik herken haar naam. Jij had eerder gepost over meer afscheiding zwanger? Wat fijn dat t zo snel gelukt is. Nu even afwachten en proberen jezelf niet gek te maken ;-)
Je kunt jezelf ook al aanmelden bij verloskundige. Daar kun je je onzekerheid ook bij kwijt. Wellicht helpt hun kennis en geruststelling een beetje? 
grtjs nvn

Heel herkenbaar hoor meis. Heb het ook al vanaf het begin, ben nu bijna 7 weken zwanger en heb de 22e een eerste echo dan ben ik ruim 8 weken zwanger. Bij het wc gaan kijken of ik geen bloed heb verloren, af en toe knijp ik in m'n borsten om te voelen of ze nog gevoelig zijn. Heb in het begin wel 4x een zwangerschapstest gedaan. Tot nu toe zijn de zwangerschapssymptomen niet minder geworden dus ik ga er maar gewoon vanuit dat het goed zit, ik was trouwens ook gelijk zwanger na het stoppen met anticonceptie.
Heb jij al een eerste echo ingepland?

Terug
Bovenaan