net zwanger, raar gevoel in buik

Hallo zwangere vrouwen en moeders van Nederland,
Jeetje, wat spannend allemaal. Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje. Nu  6 weken. Alleen ik en mijn vriendje weten het nog. Superleuk, maar wel spannend. Alles is  natuurlijk nieuw. Nu voel ik sinds gisteren een vaag, heel licht zeurend, drukkend gevoel in mijn onderbuik, heel soms met hele kleine steekjes. Doet geen pijn, maar voelt gek,   als 'n soort lichte menstruatie. Is dit normaal? Ik kan me natuurlijk voorstellen dat er vanalles gebeurt daar beneden, maar hoor ik dat al te voelen?

Hoi zwangere vrouw.
Ik zelf ben nu iets meer als 5 weken zwanger dus ook nog erg kort en ik heb dat gevoel ook. Ik denk dat dat normaal is. Maar je voelt ook zoveel door je lichaam heen gaan.
Wat ik vooral moeilijk vind is het bevatten dat je zwanger bent en dan je mond dicht houden. Dat is erg moeilijk als je een flapuit bent.
Fijne zwangerschap toegewenst.
Groetjes Lady

Hoi!

Gefeliciteerd!!
Over dat rare gevoel in je buik. Ik heb ook heel erg in het begin steken (geen krampen voelde echt als steken) in mijn buik gehad. Was ook verder niks bijzonders aan de hand, dus neem aan dat het wel vaker voorkomt.

Groetjes Rinske 14wk

Hoi,

Dat stekende, zeurderige gevoel is geheel normaal. ( Menstruatie krampen )
Dat is je baarmoeder die zich langzaam aan uitrekt.
Er moet immers een hele baby in passen he
Ook ik heb dat gevoel en ik heb dat gevoel nu al 4 weken aan een stuk.
En ik heb gehoord dat het goed kan ( hoeft dus niet ) dat het zo is tot het einde van je zwangerschap.
Dus niks om je druk te maken.. Bij mij zakt het wat weg als ik een minuut of 10 op bed ga liggen.

Heel veel plezier met je zwangerschap !

Liefs Esther..... 10 wkn 5 dgn

Super bedankt voor jullie reacties. Daar is dit forum toch wel erg fijn voor, het delen van leuke ervaringen, maar ook de onzekerheden. Het helpt mij wel in ieder geval.   Al is het maar ter bevestiging van wat ik zelf ook al dacht. Allen gefeliciteerd met jullie baby's! Fijn zwangerschapstijd. Ik ga er ook van genieten.
Groetjes,
mamma-to-be

Terug
Bovenaan