net zwanger van de tweede en zo onzeker

Hallo iedereen,

Ik weet het even niet en hoop hier misschien wat herkenning te vinden. Ik ben 33 jaar en weet sinds vorige week woensdag dat ik zwanger ben. Ik ben nu 6 weken. Mijn man en ik zijn nog een beetje in shock want ik slikte de pil en we hadden het dus niet verwacht. Ook wilden we eigenlijk geen kinderen meer omdat we al heel gelukkig zijn met onze dochter van 4 en een hondje van 4 maanden. Dus afgelopen week is zo'n achtbaan aan emoties geweest. Aan de ene kant zijn we blij dat ons dit wonder nog eens gegund is maar aan de andere kant hadden we al helemaal geaccepteerd dat we met drieën zouden blijven. Onze dochter was een huilbaby en ik heb zelf 3 jaar geleden een heftige burnout gehad dus vandaar dat we het prima vinden zo. Alles begon net wat gemakkelijker te worden nu onze dochter naar school gaat. Nu zou er dus nog een baby bij komen terwijl we onze handen vol hebben aan onze temperamentvolle 4-jarige dochter en onze jonge hond. Ik heb geen idee hoe ik dit moet gaan doen. Hebben jullie tips en adviezen? Liefs
 
Snap dat dat schikken is. Ik ben ook aan het genieten van steeds meer vrijheid, met een 3 jarige dochter.
Iedere keer wanneer het 's nachts toch weer even slecht gaat (gelukkig niet vaak meer), denk ik "dit nooit meer!"
Maar als ik de garantie had dat een volgende wel goed zou slapen, en de zwangerschap minder zwaar zou zijn, zou ik er zo voor gaan.

Die garantie is er helaas niet. Gelukkig is er ook geen garantie dat de tweede even zwaar is als de eerste, dus het kan zijn dat je geluk hebt deze ronde!

Verder gaat het in ieder geval makkelijker zijn, in de zin van dat je bij de eerste ervaring hebt opgedaan. En nu waarschijnlijk vele trucjes wijzer bent.

Schaam je vooral niet om opa's en oma's (voorzover beschikbaar) extra te laten oppassen wanneer het zwaar wordt.
 
Terug
Bovenaan