Net zwanger van tweede kindje. Ander gevoel / spannend

Hoi allemaal

Ik maak dit vooral om het even van me af te schrijcen en ik ook wel benieuwd ben hoe deze ervaring voor andere moeders/ouders was.

Ik ben er gisteren achter gekomen zwanger te zijn van de tweede. Ons eerste kindje is 4 jaar oud. En ik was heel blij met de positieve test. Alleen ik merk dat ik vandaag ook echt af en toe de gedachte heb van pff dit wil ik niet. En heht andere koment ben ik er wel heel blij mee. Ik vind het ook spannend, ik wil niet dat onze dochter zich straks ineenes verwaarloosd voelt. We hebben zo'n heerlijk leven met zijn drietjes en vind het heel eng eigenlijk een tweede kindje er bij. Ik zie veel positieve dingen maar zie ook gelijk alle beren op de weg en denk aan wat er allemaal fout kan gaan...

Ik zet voor mezelf als moeder altijd best een hoge lat en dat weet ik dat ik dat doe omdat ik geen fijne jeugd heb gehad en ik er alles aan wil doen dat mijn dochter zich nooit zo hoeft te voelen als ik heb gedaan. En dit zou ik voor mijn tweede kindje ook zo willen. Maar heb geen idee hoe dit te gaan doen. Iedereen zegt het komt vanzelf. Maar ik ben ook zo iemand die graag altijd alles wil weten en kan plannen

Is er iemand die dit herkent of ben ik gewoon heel vreemd?

Hey! Ik ben pas net zwanger van mijn eerste kindje dus ben nog geen moeder en heb eigenlijk geen recht om advies te geven, maar ik wil toch iets zeggen.

Wat ontzettend sterk en moedig dat je ondanks die hoge lat tóch de sprong hebt gewaagd om voor iets te gaan waar je controle door kwijtraakt, terwijl controle waarschijnlijk veiliger en fijner voelt. Dat getuigt voor mijn gevoel van lef en van een liefdevolle keus. Ik snap volledig je angst, maar ik vind het heel stoer dat je weigert vanuit die angst je leven te leiden en beslissingen te maken.

Uiteraard kan ik er volledig naast zitten! Maar zo klinkt het voor mij. Je klinkt voor mij als een geweldige moeder die dat ook voor de tweede zal zijn, juist door je zelfbewustzijn en de liefdevolle plek waar je zorgen vandaan komen.

Ik heb trouwens ook vaak positieve verhalen gehoord van mensen om me heen over het boek 'de tweede' van Lynn Berger (link hieronder). Wie weet is het wat!

Heel veel liefs gewenst. :)

• Leuk
Waarderingen: Rvma
Laat ik voorop stellen: je bent niet 'gewoon heel vreemd'! Wat dapper dat je je gevoelens durft te delen. Je gevoel mag er zijn. Logisch ook dat zo'n grote verandering je gedachten even alle kanten op laat gaat. Wees niet te streng voor jezelf♥️

Dankjulliewel voor de berichten!

@ -33- Iedereen in mijn omgeving zegt hetzelfde. En je slaat eigenlijk echt de spijker op zijn kop met thoe de situatie hier is. Ik vind het heel eng en ik denk dat ik vooral ineens zoiets heb van Help hoe ga ik dit allemaal doen. En omdat ik nog geen antwoord op alles heb schiet ik jn de angst modes maar het klopt dat ik me niet door angst wil laten leiden, ik doe er ook alles aan om er voor te zorgen dat dat niet gebeurt maar helaas lijkt het wel alsof er in mijn hoofd extra ruimte is gemaakt voor angsten

En jij natuurlijk ook heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vond oprecht het moment dat onze dochter was geboren voelde het voor mij pas echt alsof mijn leven begon. Het is echt iets heel moois voor het eerst moeder worden! Ik wens je alle goeds, liefs en succes met de zwangerschap!

@ feQIN
Dankjewel voor de geruststelling ook, het voelde echt even alsof mijn gedachtes zo vreemd waren.
Ik zal zeker proberen wat minder streng voor mezelf te zijn. Ik weet nog niet hoe maar ga dat wel proberen!

Terug
Bovenaan