Net zwanger... wat nu?

Hoi dames,

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben (YESS!!!).
Ik ben nu iets meer dan 4 weken zwanger, maar wanneer moet ik voor de eerste keer een afspraak maken met de verloskundige? En moet ik dan eerst de huisarts bellen, of kan ik gewoon een verloskundigenpraktijk in de buurt bellen?
 
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de huisarts gebeld. Toen ik daar kwam gaf hij me een hand en wat foldertjes en verwees me door naar een verloskundigenpraktijk omdat onze huisarts geen bevallingen meer begeleidt. Dus je zou ook eerst naar de huisarts kunnen gaan, die zegt dan wel hoe of wat.
 
hoi, ik ben naar de huisarts gegaan, eigenlijk gewoon om te melden dat ik zwanger was, hij gaf me het nummer van de verloskundigenpraktijk. Die kan je nu al bellen, omdat ze precies uitrekenen wanneer voor jullie de eerste afspraak nodig is. Dat was voorheen pas bij 12 weken, maar dat is sonds kort veranderd naar 8 weken. Daarna ga je elke maand. Gefeliciteerd en geniet ervan!!! Stephanie (27+3)
 
Meteen toen ik wist dat ik zwanger was, ben ik naar de huisarts gegaan. Zij heeft me een verwijsbrief gegeven voor een echo en bloedprikken. Na 2 weken weer terug naar de huisarts, toen een verwijsbrief gekregen voor de verloskundige. Daar ga je pas rond wk12 naar toe.

Groetjes, Esther
 
hoi Simone,
bij mijn eerste en tweede zwangerschap heb ik ook de huisarts gebeld.
gewoon je huisart bellen.

groetje en heel veel su6 met je zwangerschap en genieten er maar van je zwangerschap
 
Hoi,

Met 12 weken ga je meestal voor het eerst naar de verloskundige, je huisarts bel je op zodat het in je patientenfile staat, mocht je medicijnen nodig hebben, weten ze dat ze rekening moeten houden met je zwangerschap.
Gefeliciteerd, op naar de 12 weken
 
Terug
Bovenaan