Net zwanger

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben net een week overtijd. Ben een beetje bang voor wat er komen gaat. Afgelopen december heb ik nl. een vermoedelijke mola-zwangerschap gehad. Gelukkig was alles goed afgelopen. Nu na 3 maanden weer zwanger. Alleen bang. Maandag ga ik de verloskundige bellen voor een afspraak te maken met haar en evt. een echo te laten maken.

Dag allemaal

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Logisch toch dat je het spannend vind; het is ook niet niks dat er zo'n wonder in jouw buik mag groeien!!!!

Sorry dat ik het vraag hoor, maar wat is een Mola-zwangerschap?

Ik hoop dat je een goede zwangerschap mag hebben en dat het je ook steeds beter zal lukken om er van te genieten!!

Groetjes mama van 2 wondertjes

Hoi Mirjam,

Een Mola-zwangerschap gaat altijd verkeerd. Het eitje en zaadje zijn niet goed bij elkaar gekomen, er ontstaan cellen en die delen zich constant in de baarmoeder. Het HCG hormoon verdubbeld zich ook constant. Dus je bent zwangerder dan ooit (bijna 20.000 x zo groot). Een mola willen ze altijd z.s.m. wel laten halen. Ivm. je eigen gezondheid. Het komt ook maar 1 x 2000 mensen voor en vooral in Azie en de leeftijd onder de 18 en boven de 40. En ja wel ik ben 33 jaar, dus was ik weer een uitzondering.

Ikhoop dat het je duidelijk is geworden en dat ik nu dus een beetje bang ben voor wat er nog allemaal komen gaat. Een echo voor mij om te kijken dat er werkelijk een vruchtje zit is dus heel spannend. We hoeven in ieder geval niet te wachten tot 3 maanden met een echo. Maandag ga ik de verloskundige bellen om te vertellen dat ik weer zwanger ben. Dus heel spannend.

Groetjes Ellen

Terug
Bovenaan