Net zwanger!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag ontdekt dat ik zwanger ben, en dat was wel even schrikken moet ik zeggen. Ik ben er erg blij mee, maar de timing is erg rottig kan ik zeggen.Het is nl zo dat mijn aanstaande man niet uit Europa komt en nog daar zit. We gaan in September in NL trouwen en daarna willen we in Dld gaan wonen. Maar goed om een lang verhaal kort te maken, nu kan ik het dus niet aan mijn verloofde persoonlijk vertellen en is dat per telefoon gegaan, wat ik heel erg vind zoals je misschien wel begrijpt. aangezien het nog erg pril is ( ben eind Juni zwanger geworden) vind ik het ook erg eng omdat er nog vanalles mis kan gaan al ga ik daar niet vanuit. Kan ik er zelf nog iets aan doen om de kans op een miskraam te verkleinen, wat weten jullie er allemaal van?

Ik hoop wat te horen...x

hallo,

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wel jammer dat het nu niet zo goed uitkomt, maar probeer er toch maar wel van te genieten, want voor je het weet is je zwangerschap weer achter de rug en ben je moeder.
ik denk dat je helemaal niks kunt doen om een miskraam te verkomen ( helaas ) ik ben zelf nu voor de tweede keer zwanger.
bij mijn eerste zwangerschap was ik heel bang voor een miskraam en toen ik met 13 weken ineens bloedverlies had schrok ik me helemaal rot, maar er was niks aan de hand en ik ben bevallen van een kerngezonde dochter.
nu zou ik zo'n 8 weken zwanger moeten zijn, maar op de echo die ik vorige week had was helemaal niks te zien. wel een vruchtzakje, maar geen vruchtje, dus of ik krijg binnenkort een miskraam of ik ben veel minder ver dan ik dacht ( maar dat kan ik me niet voorstellen ) sinds vanmorgen heb ik weer heel licht bloedverlies, het stelt niet veel voor maar toch!
ik ben best wel bang om een miskraam te krijgen en hou me dus ook super rustig. iedere middag als mijn dochter slaapt ga ik ook even slapen, ik til geen zware dingen. ik slik foliumzuur en vitaminepillen. eet veel groente en fruit en toch ziet het er naar uit dat deze zwangerschap niet goed zal aflopen.... dus ja wat moet ik nog meer doen??
volgende week dinsdag heb ik weer een echo om te kijken hoe het er voor staat, dus ik heb nog een piep klein beetje hoop!!
ga er maar gewoon vanuit dat het goed gaat en probeer zo gezond mogelijk te leven, dat is denk ik het enige dat je kunt doen..
heel veel succes met je zwangerschap en probeer er van te genieten..

groetjes van mij

Hoi,

Helaas kun je niets doen om een miskraam te voorkomen. In het begin van een zwangerschap gebeurd er gewoon zoveel bij het delen van de celletjes. Als er een celletje verkeerd gaat en die gaat zich dan weer delen en weer en weer.... gaat het gewoon fout. Bij een miskraam is er iets niet goed bij de aanleg van je kindje. Ik heb afgelopen maart een miskraam gehad, en de gyn. van het ziekenhuis zei tegen mij. Ook al had je al die weken alleen maar plat op je rug gelegen en niets verkeerd gegeten, was het nog fout gegaan. En dat is dan ook weer een troost, dat je we niets aan had kunnen veranderen.

Maar het is natuurlijk altijd goed en gezond te leven! Dat is denk ik het belangrijkste.
Heel veel succes, en ik hoop dat je toch nog kunt genieten van je zwangerschap, want het is echt een wondertje dat er in je buik groeit!

Groetjes Lucielle

Terug
Bovenaan