net zwanger

hallo,

ik ben zwanger allemaal nog heel pril, mar wil graag van andere zwangere weten hoe jullie je in het begin voelde met name het gevoel in je buik..... kramp raar gevoel etc
graag hoor ik jullie gevoel

He,
Ik ben ook net zwanger heb afgelopen dinsdag positief getest en als alles goed gaat 21 september uitgerekend.en jij?ik heb niet zo heel veel klachtjes hoor.heb 2 dagen wat krampjes in mn buik gehad maar nu weer over ben wel sneller moe.en vaker plassen en lichtgevoelige borsten.maar verder voel ik me prima.eigenlijk hetzelfde tot nu toe als bij mn 1ste zwangerschap.en hoe voel jij je dan?is het je eerste kindje?
liefs jootje

het is ook bij iedereen andres. mijn borsten waren heel gevoelig en reageerden op elke baby die ik zag, in 3 weken waren ze zo een cup groter. en ik had al D. daarnaast voelde ik bandenpijn, net of ik elke spier kon voelen omdat je van binnen helemaal verbouwd wordt. waar ik zelf echt last van had was die gigantische moeheid. ochtends wel misselijk en tandenpoetsen betekend kokhalsen maar verder niet. een vriendin heeft elke dag overgegeven en had medicatie ervoor, andere vriendin merkt niet veel, behalve dat ze een hoog bitch gehalte heeft door haar hormonen. en weer een andere vriendin was heel energiek de hele 9 maanden. het is zo anders bij iedereen, gefeliciteerd met je zwangerschap. ik ben nu 19kn2dgn

Hi,

Ik kan je alleen mijn ervaring(en) vertellen, omdat het voor iedere vrouw weer anders voelt.

Vanaf het begin van de zwangerschap heb ik een ijzertekort en ben daardoor extreem moe. Dat hield niet op na 3 maanden. Bij de vorige duurde het de hele zwangerschap en nu weer.

Verder kan ik niet goed warm eten. Als ik sta te koken denk ik al: Getver... zeker vlees eten vind ik zo vies! Ik ben niet misselijk of zo, maar ik walg er van. Misschien dat een vegetariër ook zo iets voelt? Mijn smaak is heel erg veranderd. Ik eet wel graag brood en koude dingen, maar warm vind ik veel vies. Thee drink ik nauwelijks omdat ik maagpijn krijg.

Bij de vorige had ik voornamelijk zin in "zoute" dingen: dropjes (ik mocht die gelukkig omdat ik ene lage bloeddruk heb), chips... Nu bij deze eet ik voornamelijk "zoete" dingen (chocola, colaflesjes etc.).

Gr. Tamara.

Het verschilt echt heel erg ja, ik had wel gelijk een week voor het testen al een krampachtig gevoel in onderbuik, anders dan menstruatie. Dat heeft best wel lang aangehouden maar ik wist dat het was omdat alles zich aan het voorbereiden was. Ik ben maar een paar keer misselijk geweest en mijn borsten werden al snel gevoelig en beursig. Dat is pas na 13 weken ofzo een beetje meer normaal geworden. Ben ook wel moe geweest vooral 's avonds dat ik bijna wegdommelde op de bank en dat heb ik nog nooit gehad! Wel erg last van de hormonen, voelde me net weer een puber. Ik vond dat er een hoop op me af kwam lichamelijk. Maar nu vanaf 12 weken voel ik me steeds beter.. En gefeliciteerd he!!!

Heel in het begin had ik wat krampjes in mijn onderbuik af en toe. Echt heel laag, net als wanneer je ongesteld moet worden. Het deed niet echt pijn maar het voelde wel vervelend. Ik had ook hele gevoelige borsten en nu nog regelmatig. Vooral het gebied achter de tepel zeg maar dat is heel gevoelig en voelt soms erg gespannen. Verder ben ik weinig misselijk en soms wat extra moe maar tot nu toe valt het me behoorlijk mee. Bij mijn eerste zwangerschap was ik van de 6e t/m de 13e week hele ochtenden misselijk tot spugen aan toe. Dat heb ik nu (nog) niet.

Hoi blije aanstaande mamma,
Ook ik ben net zwanger, afgelopen weekend getest. De uitgerekende datum zal rond 21 september zijn.
Ik voel me prima, voel me niet misselijk ofzo.
Ik heb wel veel honger, vooral 's avonds. Mijn borsten zijn erg gevoelig. Soms even een flinke wegtrekker van de duizeligheid.
En oh ja, wat vergeetachtig bij tijd en wijle.
Dan vergeet ik dus ook maar voor het gemak dat ik in de ochtend bloedchagrijnig ben......
Kortom, het gaat heel goed!

Ik wens jou ook een voorspoedige zwangerschap, zonder al te veel klachten.

Hoi aanstaande mama's,

Ik ben ook net zwanger. Ben ongeveer rond 10 september uitgerekend.

Ik voel me helemaal prima... niet veel klachten.
Slaap erg veel (van 9 's avonds tot 7)
Ben door de dag vaker moe
kan ineens ontbijten
Wel gevoelige tepels en gespannen borsten

en voor de rest ben ik intens gelukkig!!!

Iedereen een fijne zwangerschap gewenst!

Terug
Bovenaan