neus snuiten lukt maar niet

Hoi,

Mijn dochter van 3,5 jaar lukt het maar niet om haar neus goed te snuiten. In plaats van uit te  snuiten ademt ze in en haalt het weer op. Ik probeer het iedere keer weer voor te doen en uit te leggen hoe het moet, maar ze begrijpt me niet en kijkt me dan ook aan alsof ik gek ben. "Zo gaat het toch ook, mamma!" krijg ik dan te horen. Maar steeds de neus ophalen vind ik geen goede oplossing. Wie heeft hier ervaring mee en hoe leer ik haar goed neus snuiten?

groetjes, Bernie
 
Hoi,

Ik weet precies wat je bedoeld, verschrikkelijk hè! Ik ben ook al dagen aan het proberen om mijn zoontje van bijna 3 ook te leren hoe je nu moet snuiten, maar hij haalt dus ook steeds maar op. Je word er radeloos van. Ik probeer het ook steeds voor te doen en hij doet zo zijn best om het ook goed na te doen, maar het lukt hem gewoon echt niet in zijn ogen doet hij het gewoon goed. Dus ik hoop dat je goede tips krijgt dan kan ik daar ook mijn voordeeel mee doen.

Heel veel groetjes.
 
Hallo,

Ik wel eens gehoord dat ophalen op zich juist beter is dan snuiten?
Maar het blijft natuurlijk niet zo'n smakelijk gehoor als ze in gezelschap zijn.

Groet,
Monique
 
Hallo,

Ik wel eens gehoord dat ophalen op zich juist beter is dan snuiten?
Maar het blijft natuurlijk niet zo'n smakelijk gehoor als ze in gezelschap zijn.

Groet,
Monique
 
Gewoon rustig de tijd ervoor nemen. Mijn dochtertje deed het eerst goed en nu inneens niet meer. Ach het komt vanzelf wel. Zodra ze een keer in de gaten hebben hoe het moet dan weten ze het wel.

Elina


 
Terug
Bovenaan