neusamandelen knippen

Hallo,

Mijn zoontje van 16 maanden wordt a.s. dinsdag aan zijn oren geholpen (geprikt) en zijn neusamandelen worden geprikt. Kunnen ze daarna er veel last van hebben??? Zijn er meer kindjes van jullie daaraan geholpen en hoe ging het allemaal na de ingreep???

Alvast bedankt voor de reactie
 
Hoi,
Ik heb er zelf geen ervaring mee met mijn kindje. Maar ik zie op mijn werk veel kinderen die geholpen worden aan neus,keel amandelen en oorjtes.

En vaak zijn ze de dag na de operatie nog thuis maar zeker de zelfde week zijn ze weer van de partij. Dus ik denk dat het erg meevalt.

Heel veel succes en lekker veel extra knuffelen.
 
Hallo,

Onze dochter is toen ze 9 maanden oud was geopereerd aan zowel  haar neusamandelen (verwijderd) als aan haar oortjes (buisjes)  maar we zijn blij dat we het hebben laten doen ondanks haar zeer jonge leeftijd.

Om eerlijk te zijn denk ik dat mama en papa van de hele operatie zelf meer last  hebben gehad dan onze dame zelf.    

De narcose is even vervelent want ze krijgt dan een kapje over haar neus en mond en daar was onze dochter het niet helemaal mee eens. Bij het onder narcose brengen en het plaatsen van de buisjes mocht ik aanwezig zijn het is een ingreep van niets! klinkt raar maar het is echt zo. Binnen 1 minuut stond is weer buiten in mij veel te grote groene ziekenhuispak en haarnetje op. Daarna zijn haar neusamandelen verwijderd en kregen wij onze dochter enigzins boos terug uit de operatiekamer.
Onze dochter was na de operatie nog wat suf, heeft voor haar doen heel veel geslapen. Flesvoeding en drinken  ging in de loop van de dag ook goed, ze was vooral moe maar dat is de uitwerking van de narcose.  De volgende dag was ze weer net zo vrolijk als altijd. Dus ik wil je sterkte en succes wensen en hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. Echt je moet je niet te veel zorgen maken, dat hebben wij ook gedaan maar alles is goed gekomen. Wij hebben nu een super druk mooi en gezond vrouwtje van 14 maanden oud thuis rondrennen  , die bijna niet meer verkouden  is en ook niet steeds last van haar oortjes  (loopoor) heeft.

gr Rena
 
Onze zoon ( nu 11 maanden) loopt al vanaf dat hij 5 weken is de wacht kamer van de dokter in en uit.Hij heeft altijd oorpijn en is altijd verkouden.De dokter geeft hem niet eens meer antibiotica.Ook wij zijn bij de KNO arts geweest toen was hij 7 maanden, maar daar vonden ze hem veel te jong om wat te doen. Aan de ene kant was ik blij dat hij niets kon doen, maar dit kan ookniet verder zo. Ik heb toen ook gevraagt of ze op zn minst zn oren door konden prikken?? Maar dit was volgens de KNO arts BARBAARS. Ik moest vorige week op de gehoor test komen...en ja natuurlijk meneertje zakte. Maar wat ik nou zo raar vindt....is dat ik overal verschillende dingen hoor en lees.Maar een ding weet ik wel als hij een jaar is geweest sta ik weer bij de KNO arts op de stoep....want dit kan niet zo doorgaan. Ik ben bang dat hij wel misschien blijvende beschadigingen oploopt of weet ik veel wat.
 
Onze zoon ( nu 11 maanden) loopt al vanaf dat hij 5 weken is de wacht kamer van de dokter in en uit.Hij heeft altijd oorpijn en is altijd verkouden.De dokter geeft hem niet eens meer antibiotica.Ook wij zijn bij de KNO arts geweest toen was hij 7 maanden, maar daar vonden ze hem veel te jong om wat te doen. Aan de ene kant was ik blij dat hij niets kon doen, maar dit kan ookniet verder zo. Ik heb toen ook gevraagt of ze op zn minst zn oren door konden prikken?? Maar dit was volgens de KNO arts BARBAARS. Ik moest vorige week op de gehoor test komen...en ja natuurlijk meneertje zakte. Maar wat ik nou zo raar vindt....is dat ik overal verschillende dingen hoor en lees.Maar een ding weet ik wel als hij een jaar is geweest sta ik weer bij de KNO arts op de stoep....want dit kan niet zo doorgaan. Ik ben bang dat hij wel misschien blijvende beschadigingen oploopt of weet ik veel wat.
 
Onze zoon ( nu 11 maanden) loopt al vanaf dat hij 5 weken is de wacht kamer van de dokter in en uit.Hij heeft altijd oorpijn en is altijd verkouden.De dokter geeft hem niet eens meer antibiotica.Ook wij zijn bij de KNO arts geweest toen was hij 7 maanden, maar daar vonden ze hem veel te jong om wat te doen. Aan de ene kant was ik blij dat hij niets kon doen, maar dit kan ookniet verder zo. Ik heb toen ook gevraagt of ze op zn minst zn oren door konden prikken?? Maar dit was volgens de KNO arts BARBAARS. Ik moest vorige week op de gehoor test komen...en ja natuurlijk meneertje zakte. Maar wat ik nou zo raar vindt....is dat ik overal verschillende dingen hoor en lees.Maar een ding weet ik wel als hij een jaar is geweest sta ik weer bij de KNO arts op de stoep....want dit kan niet zo doorgaan. Ik ben bang dat hij wel misschien blijvende beschadigingen oploopt of weet ik veel wat.
 
Hoi

Nou Thomas is vandaag geholpen en het valt inderdaad wel mee, maar ik vond het superzielig toen we hem moesten achterlaten op de operatiekamer, ik heb hem later opgehaald en hij was heel erg aan het huilen van de pijn, zo zielig was dat joh, maar wat ik alleen wel effe kwijt wil, in zijn oortjes hebben ze een gaatje geprikt, is het normaal dat het bloedde?? Want bij andere kindjes was dat niet het geval, aan de ene kant is het denk ik logisch dat er bloed uitkomt maar toch wilde ik het effe vragen.

Gr. Jeannette
 
Mijn zoontje heeft op 8,5 maanden buisjes in zijn oortjes gehad. Erg jong, maar als het echt nodig is, dan doen ze het wel. (zegt onze KNO arts)
Reeds toen hij 3 maanden was, had hij bijna wekelijks oorontstekingen. Antibiotica hielp niet meer. Hij maakte koorts met al een nieuwe oorontsteking terwijl hij nog aan zijn fles  antibiotica bezig was.
Nu is hij inmiddels 10 maanden, en het is precies een ander ventje. Hij lacht veel meer, is rustiger, slaapt nu rustig en door! (1 week na de buisjes sliep hij door, doordat de druk in zijn hoofdje minder is).
Kwebbelen doet hij nu ook. Voordat ze buisjes geplaatst hadden, zei hij steeds 'uh uh', maar meer op een klagende manier. Na zijn buisjes begon hij plots volledige verhalen te kwebbelen. Volgens de KNO arts is dit inderdaad omdat hij niet goed hoorde, zodat hij niet veel zin had om te communiceren. Ze kunnen hierdoor inderdaad een taalachterstand oplopen.

Ik heb zeker geen spijt dat die buisjes geplaatst zijn. Nu heb ik tenminste een zoontje die niet meer klaagt van de pijn en kunnen wij beginnen te genieten !
 
Terug
Bovenaan