Neusamendelen knippen.

<p>Hi allemaal. Wie heeft er ervaring met het knippen van de neusamandelen van je kindje?</p><p>binnekort gaan ze er uit bij mijn zoontje van bijna 2 en ik merk dat ik het zelf enorm spannend vind.</p><p>groetjes! </p>
 
Ik weet het nog bij mezelf, ik weet dat ik een kapje op mijn mond kreeg en moest tellen, daarna werd ik wakker in een kamer met huilende kinderen en pijn in mijn keel. Echter, toen ik thuiskwam zat de woonkamer vol met mensen die allemaal kadootjes voor me hadden en ik mocht veel ijsjes eten. Kort erna was ik jarig en kreeg ik dus weer visite en kadootjes. Voor mij dus een prima herinnering.
Als volwassene mijn keelamandelen weg laten halen en dat was een pittige operatie. Bij kinderen zitten ze nog niet zo vast ofzo, waardoor ze echt weggeknipt kunnen worden, als volwassene branden ze ze weg ofzo, ik had in ieder geval pittige brandwonden in mijn keel. Dus als kind is het niet zo vervelend, en als het nodig is, is het een prima keuze, beter nu dan als ze een stuk groter zijn.
Mijn advies zou dan ook zijn: lekker in de watten leggen met ijsjes en kadootjes.. dan is de pijn echt zo vergeten ?
 
Onze dochter is een half jaar geleden, toen ze 1.5 jaar oud was geholpen aan haar neusamandelen. Ze was toen zelf nog te jong om te begrijpen wat er precies gebeurde. De arts vertelde me dat het een kleine ingreep was, het was ook echt heel snel gebeurd. Maar ik vond het toch best een heftige ervaring.. 
Het schijnt er ook mee te maken hoe je kind de narcose in gaat. Onze dochter vond het heel eng en snapte niet precies wat er gebeurde. Moest met allemaal dokters vastgehouden worden om het mondkapje op te houden voor de narcose, was volledige paniek.. En zo kwam ze ook weer haar narcose uit. Heeft zeker 1.5 uur geduurt voor ze weer een beetje bij zinnen was na de narcose.
Ze was helemaal van het padje, schreeuwen, huilen, rennen, slaan.. Echt heel zielig. Maar daarna heeft ze er geen last meer van gehad. Deze reactie was puur door de narcose, niet van de pijn. Herstel ging heel makkelijk en ben heel blij dat we het hebben gedaan want nu kan ze super goed uit haar neus ademen, wat ze eerst helemaal niet kon.
Ik wil je niet bang maken met dit verhaal natuurlijk, het kan ook heel anders gaan.. Ik heb begrepen dat als je kind rustig onder narcose gaat, ook rustig wakker wordt. Succes ermee!
 
Bedankt voor de ervaringen! Mijn kindje is gevoelig dus ik denk dat de narcose bij hem ook drama is. Maar het gaat inderdaad om het eind resultaat. Mijn zoontje is al 6 maanden achtereen verkouden. 2x in de maand ziek. Snel last van zijn luchtwegen. Dus het word tijd dat die dingen eruit gaan! 


groetjes
 
Terug
Bovenaan