Neusje schoonmaken

Hallo meiden!

Hebben jullie voor mij een tip om het neusje van mijn dochtertje schoon te kunnen maken. Soms zitten er droge korstjes in waardoor ze wat moeilijker door het neusje kan ademhalen. Maar met een wattenstaafje is geen succes omdat ik het daarmee alleen verder het neusje in duwt.
Hoe kan ik dit het beste doen?

Groetjes van Elly.
 
Hoi, hoi        

Mijn zoontje had ook last van een verstopt neusje en af en toe wat korstjes. Bij de drogist heb ik Otrivin neusspray gekocht voor baby's. Dit reinigt, beschermt en bevochtigt de neus bij verstoppingen door slijm- en korstvorming. Na enkele minute moet hij even niezen en dan komt alles er uit.  

Succes!
Martine
 
Hoi Martine,

Bedankt voor je goeie tip. Ik ga gelijk deze neusspray van Otrivin halen, want dat gehannes met die wattenstaafjes vind ik maar niks.

Groetjes van Elly.
 
Wat ook wel wil helpen is om het neusje te 'masseren'. Als je met je duim voorzichtig van boven naar beneden over het neusje wrijft, kan je het er vaak zo uithalen. Mijn zoon vindt de neussprays maar niks vandaar.
 
Soms wil het met de "neus-peer" ook wel eens lukken om de stukjes weg te halen. Dat is zo'n blaasbalgje, o.a. te koop bij de drogist. Als het erg vast zit, dan doe ik het ook wel eens met mijn pink met een zakdoekje er overheen.
Tijdens het douchen/badje heb ik met Stan altijd een spelletje: met water spetteren, maar ook in het gezichtje. Zo komt er water in de neus en maakt de korstjes zacht. Tijdens het afdrogen het is zo weer schoon.
Ook gebruik ik de neusspray af en toe. Lees wel even de bijsluiter.
 
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie tips! Ik heb er zeker veel aan. Ik heb de Otrivin neusspray gekocht en die werkt inderdaad goed. Gelukkig vind ze het niet erg als ik de neusspray gebruikt. Ze gaat er soms van niezen zodat het naar buiten komt uit haar neusje. En soms kan ik het er inderdaad zelf uithalen zodat het ook oplucht bij haar. Ik heb zo,n neusballetje maar die vind ze echt helemaal niks. Dus die wil ik liever niet  meer gebruiken.

Groetjes van Elly.
 
Terug
Bovenaan