Neusspray?

<p>Ik ben ondertussen 17 weken zwanger heb sinds vorige week luchtwegen infectie en daarvoor ook antibiotica en hoestdrank gehad enz. Maar sinds gister zit me neus ook bom vol. De normale zoutoplossing spray werkt niet en heeft ook noooit gewerkt. Maar door me mond ademen maakt me heel erg moe. Hoe doen jullie dit?</p><p>Groetjes Ashley </p>

Ik ben donderdag bij de huisarts geweest ivm verkoudheid en nu bijna 40 weken zwanger. Die gaf aan dat ik otrivin neusspray 3x op een dag mag gebruiken. Moet zeggen merk al heel veel verschil. Volgens mij word ie gewoon bij de ah ah verkocht. 

Misschien dat je een 'normale' neusspray in overleg met de verloskundige ook wel een paar dagen mag gebruiken.
Ze raden deze af omdat je er een verhoogde bloeddruk van kan krijgen. Weet natuurlijk niet hoe je bloeddruk normaal is, bij mij issie eigenlijk altijd te laag. Zou het wel even overleggen met vk. 

Ik mocht geen neusspray  met  xylometazoline. Dit kan de doorbloeding van de placenta belemmeren en zorgen  voor een hoge bloeddruk.
Wel zout oplossing enz en kreeg  van de dokter ook een neuspray  speciaal voor zwangere vrouwen maar deze hielp ook niet
Ik heb gewoon wat luuf onder mn neus gesmeerd er op mn borst. Ook dat is niet super goed volgens mij maar ik moest iets dus beter dat denk ik dan als neusspray met xylometazoline

Ik heb ook erg last gehad van een verstopte neus en de vk gaf aan dat je gewoon Otrivin neusspray mag gebruiken. Als je een hoge bloeddruk hebt mag dit niet, anders wel gewoon. Je kan er ook voor kiezen om de kindervariant (niet de babyvariant) te gebruiken, daar zit de helft van de werkende stof in! 

Ik heb vorig jaar rond deze tijd heel veel ‘s nachts op de bank tv gekeken. Ik werd helemaal gek! Ik heb toen Nysileen ofzo, van VSM, gebruikt. Hielp een beetje. Sterkte!

Ik was vorige week verkouden + keel en oorpijn. De dokter gebeld en die gaf aan dat ik gewoon de neusspray met xylometazoline (?) mag gebruiken zolang het niet langer is dan een dag of 5. Kon geen kwaad. Mocht je heel erg twijfelen dan kun je desnoods de kinder variant nemen waar geen 1.0 maar 0.5 in zit. De dokter moet jou dit ook kunnen vertellen. Deze info kreeg ik vorige week toen ik 17 weken zwanger was. 

Mij werd ook verteld door de arts dat ik de neusspray voor kinderen (0-6jr) zonder problemen kan gebruiken. Heeft inderdaad een lagere dosis, maar helpt toch veel beter dan alleen de zoutoplossing. 

Terug
Bovenaan