neusspray

Bij mijn eerste zwangerschap zat ik in het begin net in de hooikoorts periode en van toen weet ik nog dat ik geen medicijnen daarvoor mocht. Zeker ook niet, omdat ik nog maar in het begin van de zwangerschap was.
Nu ben ik ook nog maar 6,5 week, en heb al zo'n maand last van verkoudheid die niet goed loskomt. Voel me erg ellendig en chagerijnig erdoor, krijg metname 's nachts geen lucht door mijn neus en het lost voor mijn gevoel maar niet op in mijn voorhoofd.
Weet iemand of er een neusspray is die je wel ook kan gebruiken tijdens je (begin) zwangerschap?

groetjes Mosy
 
Hoi Mosy,

Ik ben de afgelopen weken ook erg verkouden geweest en bij naar de apotheek gegaan en die gaf me neusspray, eigen merk. Hierin staat wel vermeld dat het in overleg met de arts moet als je zwanger bent maar als je geen hoge bleoddruk hebt mag je het 3x daags gebruiken. Ik weetniet hoe het met beginnende zwangerschap zit, zou je even moeten informeren..

Groetejs Sas (34 weken) en succes met de verkoudheid
 
Hoi Mosy,

Je kan van dr Vogel of V.S.M neusdruppels gebuiken deze mag je ook de gehele zwangerschap door gebruiken en gewone neusdruppels mag je maar 7 dagen gebruiken.
Groeten Irene
 
Ik mocht echt allen de huis-tuin en keukenmiddeltjes gebruiken toen ik laatst verkouden was. Dus: een ui naast mijn bed om mijn neus open te houden en zout water opsnuiven en weer uitspugen. Het hielp allemaal wel, maar het heeft in totaal nog een week geduurd voordat ik er vanaf was. (en voor ik met die middeltjes begon was ik al een week flink verkouden geweest)
Sterkte ermee!
 
Hoi Mosy,
Ik heb ook hooikoorts en heb de hele zwangerschap (ben nu 37 weken) niks mogen gebruiken. Bij mij hebben de zwangerschapshormonen er gelukkig voor gezorgd dat ik weinig last heb gehad. Voor de zekerheid zou ik het navragen bij de huisarts, als ik jou was. Wellicht bestaat er iets wat je mag hebben. Ik heb het zelf niet nagevraagd omdat ik tot nu toe niks nodig heb gehad.
Veel sterkte,
Lotte
 
Wat erg goed werkt is: een glas lauw water met een beetje zout erin. Het water in je palm schenken en dan opsnuiven. Doe dit een paar keer per dag en het komt goed los. Het is een smerig werkje, maar werkt echt goed!
 
Terug
Bovenaan