neusspray

Hoi, aangezien het voor Amy en voor mezelf behoorlijk frustrerend was om borstvoeding te geven, heb ik er voor gekozen om de moedermelk af te kolven en per fles te geven. Dit was een groot succes en mijn produktie was dusdanig dat ik met 3x per dag kolven genoeg had voor tenminste 6 voedingen. Tot ik van de een op de andere dag wakker werd met een soort van spierpijn in mijn borsten. Meteen was de produktie ook behoorlijk gedaald. Nu moest ik blij zijn als ik na 2x kolven genoeg had voor 1 voeding. Ik ben meerdere keren per dag gaan kolven, maar helaas. Dus gedeeltelijk over gegaan op Nutrilon, maar dat bevalt Amy helemaal niet. Ze spuugt nu veel en heeft veel sneller honger. Tussendoor, hoera, toch nog eens een flesje mamamelk. Maar ik baalde behoorlijk. Toch maar eens naar de huisarts gebeld en wat blijkt, er is een neusspray die zou kunnen helpen de produktie weer wat op gang te brengen. Wie heeft hier ervaring mee??
Groetjes
Audrey
 
Hi Audrey,

Ik wilde effe reageren want ik heb namelijk dezelfde probleem. Ik heb geen pijn in de borsten maar de productie is wel gedaald. Maar ik was effe benieuwd naar de hoeveelheid melk dat je Amy per keer geeft via de fles. Ik weet namelijk niet of ik hem teveel of te weinig geef. Weet jij hoeveel hij nodig heeft als hij 2 weken oud is?

Groetjes

Nas
 
Hoi Nassary,
mij hebben ze destijds aangeraden om uit te gaan van de hoeveelheden die ze zou krijgen als ze gewoon kunstmatige voeding zou krijgen. Het consultatiebureau hanteerde de volgede hoeveelheden:

Voor kindjes van 1 - 2 weken (gewicht 2750 - 4000 gram): 6 voedingen van 70 tot 100 ml (4200 - 7000 ml) mag ook verdeeld worden over 7 of 8 voedingen.
Kindjes van 2 - 4 weken (gewicht 3000 - 4250 gram): 6 voedingen van 80 tot 110 ml.
Amy zat de eerste weken aan ongeveer 80 ml moedermelk per fles.
Nu is ze 3en een halve week en drinkt ze tussen de 90 en 110 ml. Maar nu dus afwisselend moedermelk en Nutrilon1.
Bij twijfel gewoon even bellen naar je verloskundige, huisarts of consultatiebureau.
Groetjes
Audrey
 
Misschien is de neusspray die de laatste anoniem zegt anders en is die idd om de bv op te krikken.

De neusspray die ik gebruik heet syntocinon en is om het toeschietreflex te bevorderen.

Het werkt idd heel goed hier.

Je kan ook borsvoedingsthee drinken of het echt helpt weet ik niet
Groetjes joyce
 
Syntocinon of oxytocine is hetzelfde, borstvoedingsthee kun je idd drinken maar ook cashewnoten eten (ongezouten) helpen heel goed voor de BV, doordat je langer kolft wordt de productie minder als in het begin en dan is 3x per dag te weinig. Ik weet niet of je 1 borst per keer kolft of beide maar om de productie weer goed op gang te krijgen moet je een schema aanhouden.
1e borst 7 a 10 min
2e borst 7 a 10 min
1e borst 5 a 7 min
2e borst 5 a 7 min
1e borst 2 a 3 min
2e borst 2 a 3 min
Als je dit aan houdt dan zal het waarschijnlijk weer toe gaan nemen. het is ook zo dat je nu weer meer gaat doen in huis e.d en daardoor wordt de BV ook minder. Probeer op tijd je rust te nemen het is niet voor niets dat je 6 weken een kraamvrouw bent. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Groetjes Sannie
 
Terug
Bovenaan