neusspray

Hoihoi,

Ik ben een poosje terug verkouden geweest en heb toen neusspray gebruikt. En ik kan er niet meer vanaf komen! Overdag gaat het wel maar 's avonds sla ik dicht en krijg ik geen lucht meer. Ik word dan erg benauwd en loop naar adem te happen. Een spraytje neuspray helpt dan wel. Ik krijg weer lucht! Ik hoor van de een dat het erg slecht is voor de kleine en van adneren weer dat ze dit de hele zwangerschap hebben gehad en er niks aan de hand was.

Nu ben ik niet zo een die alles laat, ik eet en drink waar ik zin in heb. (uitgezonderd de kazen, rauwe producten en alcohol) Vraag me wel af hebben meer dames hier last van?

Liefs ciomama

bij mij is het verdikt neusslijm door de hormonen
ik heb dus een speciale spray van de dokter die veilig is en mijn neus kalmeert
de keel is helaas nog steeds van slag, net een allergie want het reageert overdreven op alles.

Als het bij jou wel gewoon verkoudheid is dan is het vooral zaak welke neusspray je gebruikt, sommige mag je gewoon gebruiken en anderen niet. dus iederee heeft eigenlijk gelijk.

Bij mijn apotheek weten ze gewoon niet wat wel en niet mag, domme dozen daar dus ik haal alleen via de huisarts

Hoi,
Volgens mij kan dat gewoon het effect zijn van de neusspray. Waar je ontzettend verslaafd aan kan raken. Volgens mij zit er een bepaalde stof in waardoor het tijdelijk oplucht maar niet geneest en door deze stof gaat het verslavend werken. Zelfde effect als labello gebruiken op je lippen. Als je daar mee begint en dan weer stopt zijn je lippen weer droog dus begin je er weer mee...Cirkeltje waar je niet uit komt eigenlijk.

Ik zou ook even bij de apotheek of bij je huisarts vragen wat je er tegen kunt doen. Want het lijkt mij niet super fijn namelijk :(

Liefs,

Hoiii,

Ik ken het probleem en het is zoooo vervelend !! Gebruik je otrivin? Het is zo'n rotmiddel... op zich is het heerlijk dat je weer lucht krijgt... maar het is een verslaving !
Ik ben iemand die altijd heel gauw verslaafd raakt aan neusspray. Ik kan dat rotspul maanden gebruiken.....
Ik ben in het begin van de zwangerschap 3 x verkouden geweest. En toch kon ik de verleiding niet weerstaan, dus heb het genomen. Met als gevolg weer verslaafd.

Mijn vriendin is huisarts en ik vroeg haar hoe het zit. Of het heel kwalijk is.. je mag het een week gebruiken, maar je schiet er niets mee op. 1 keertje gebruiken en de verslaving begint al..
En eigenlijk helpt het helemaal niets... na een poosje begint de benauwdheid weer opnieuw. Het is zo'n tijdelijke (maar oh zo'n fijne) opluchting..

Maar het is gewoon niet goed voor de kleine. Het spul komt in je bloed. Het vernauwd de bloedvaten waardoor je kindje minder krijgt omdat de placenta minder bloed krijgt.

Toen ik haar woorden hoorde, heb ik voor mezelf besloten die dag meteen te stoppen !
Meid, echt.. probeer 1 dag/nacht te stoppen... daarna heb je de behoefte echt minder !! Je merkt meteen verschil !
Je zal de dag/nacht echt een rottijd hebben.. want je word bijna gillend gek als je geen lucht krijgt ! Ik weet het als geen ander ! Maar het is me gelukt ! Na die helse nacht, was het erna veel beter !
Zet genoeg kussens achter je rug zodat je een beetje hoger ligt.. raam goed open voor frisse lucht. En misschien een zakdoekje met methol olie oid (ik gebruik altijd de davos etherische olie van Chi) en die snuif je dan in. Dat velicht ook.

Probeer het om er vanaf te komen ! Het is echt niet goed voor de kleine! Hij/zij zal vast er niets van overhouden, maar het is niet gezond !
Het is super frustrerend, maar het lukt je vast ! Het is echt veel beter !!!!!!!!!!!!!!

Heeeeeeeeeel veel sterkte want ik weet heel goed wat je doormaakt !

Liefs, marit

zo he als ik dat hoor ben ik blij dat ik normaal noooit neusspray gebruik, is mijn neus veel te gevoelig voor en irriteert direct.

de speciale die ik heb kalmeert mijn neus en vermindert slijm.

mocht je er al heel lang last van hebben (ik al vanaf sept ong. en snurken erdoor, manlief nachtenlang wakker) kan het dus ook door de hormonen komen

sterkte

Ja smerig spul he !? vond het ook niets.. voor mezelf maakt het me niet uit... maar als het niet goed is voor die kleine, dan heb je gewoon geen keus. Tuurlijk kan het niet echtt kwaad, je mag het tenslotte een week wel gebruiken.. er zijn zat medicijnen die echt niet mogen ! Dus wat dat betreft zal er vast niet gebeuren, maar ja je weet maarr nooit ! En je hbet maar zo kort verlichting ! Dus dat is zo zonde.. je kan beter even volhouden!

Voor mij heeft andere neussprayen absoluut geen nut... die doen bij mij helemaal niets.. heb al zoveel geprobeerd.. heel frustrerend want ben heel gauw benauwd.

Wat ik soms doe is mijn neus doorspoelen met water met zeezout. Dan doe je water in een rhinohorn (te koop online of bij de apotheek) met een beetje zout. Je giet het in je ene neusgat en het loopt door al je holtes weer naar buiten door het andere neusgat.
Dat verlicht alles een beetje en verzacht je slijmvliezen. Al het vuil komt zo naar buiten. Dit mag je meerdere malen per dag doen. Is misschien ook nog een handige tip.

Sterkte allemaal !

Liefs

Heel herkenbaar, ik ben ook al van voor mijn zwangerschap verkouden en min of meer ook verslaafd geraakt aan het spul. Dokters zeggen (ik loop zelfs bij de KNO-arts ivm chronische verkoudheid) dat het af te raden is het veel te gebruiken, maar het kan geen kwaad voor de kleine.. Ik heb nu meerdere KNO-artsen gehad, en ze zeggen allemaal dat het voor de kleine geen kwaad kan, en ik neem aan dat een KNO-arts wel weet waar die het over heeft, toch? Het kan alleen kwaad voor je eigen neusslijmvliezen, op een gegeven moment is alleen de neusspray hetgeen dat helpt tegen de verkoudheid.

Ik heb met KNO afgesproken te stoppen zodra ik met verlof ga. Zit nu de hele dag op een callcenter en kan het dan niet maken om de hele dag te snotteren, heb daarnaast wel een spray gekregen speciaal voor zwangere vrouwen, die krijg je alleen bij de KNO, de HA vertikte het om me wat te geven. Na mijn zwangerschap gaan ze kijken of ze me iets anders kunnen geven en anders mijn neusschotten kunnen verbouwen (JOEPIE)!
Maar die spray kan je dus gebruiken, kan geen kwaad voor je kindje... En wat betreft het verminderen van je eigen neusslijmvliezen, ik ruik nog steeds als de beste, dusja... Neem het ook allemaal niet zo nauw...

Artsen geven wel aan dat zodra je stopt de verkoudheid 10x zo erg wordt en dat voor 2 weken lang!! Daar moet je dus even doorheen, ga ik proberen aan het begin van mn verlof... wordt een hel, want ik kan niet met dichte neus slapen ivm astma... haha, dus het wordt een gezellige boel.

Thanx voor de reactie's!!! Ik probeer nu al een paar weken te stoppen maar het lukt nog niet. Het is al wel veel minder geworden. Eerst was het 3/4x per dag, nu alleen 's morgens een heel kleine beetje en 's avonds voor het slapengaan. Ik kan anders niet slapen. Ik probeer het maar lukt het niet dan niet.

Ik heb nog even overlegd met de vk en zij zegt dat stoppen natuurlijk de voorkeur heeft maar dat het geen kwaad kan voor de kleine. Ze hoort het van vel dames en zodra de bevalling is geweest zijn ze er vanaf. Ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken en zie het dan wel. De kleine houd er niks aan over, was dat wel het geval dan stopte ik per direct haha.

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan