neusspray

Stijn is al 3 weken aan het snotteren. Ik heb dus al 3 weken neusspray gebruikt (zoutoplossing). Gisteren bij de HA geweest en andere neusspray gekregen met xylometazoline (o,o25%). Is wel speciaal voor baby's maar ik dacht dat ze dit niet mochten hebben. Ik mag het ook maar 3 avonden achter elkaar gebruiken en dan weer 3 dagen niet...iemand ervaring????
 
Nee, sorry geen ervaring mee. Ik gebruik ook zoutoplossing maar dat doet niet veel, behalve dan het reinigen van de neus en het losmaken van vastzittend snot. Ik weet wel dat je xylometazoline hebt in sprays voor kinderen vanaf 2 jaar en volwassenen maar het percentage aan werkzame stoffen zal dus bij deze neusspray (die jij nu hebt) lager zijn dan die je bij de drogist kunt kopen.

Hoop dat Stijn gauw van zijn verkoudheid af is. Sterkte!!

Liefs Lynn.
 
Tess kreeg dat ook in het ziekenhuis! dus het wordt wel gedaan bij baby's! alleen zeiden ze idd dat je het 3 dagen mag gebruiken, net zoals jij zei! stomen kan ook helpen, een in stukken gesneden ui bij het bedje om te verluchten, je kan misschien wel luuf op iets anders doen en het dan bij hem houden een tijdje. ik had bij Tess ook al luuf opgedaan toen ik dat ineens zag! snel ervanaf gepoetst toen (ze was toen nog maar 5 weken), maar ik dacht ook dat dat gewoon mocht, niet dus!! geen idee of het echt kwaad kan. ik heb hier thuis ook Natuvit Japanse pepermuntolie, om te stomen. maar dat is heel sterk dus moet je niet veel van in doen! misschien helpt het wel wat als je een pannetje water met een paar druppels naast zn bed zet? hopelijk wordt het snel weer beter weer na de aankomende kou-periode en kan je lekker vaak naar buiten! beterschap ermee!!
 
Terug
Bovenaan