neusverkouden

Hoi,

Ik ben mama van een dochter 4 maandjes.Mijn dochter is al vanaf ongeveer dat ze 3 weekjes is neusverkouden.Ze heeft geen loopneus ofzo)Nou heb ik otrivin gekocht maar ik moet eerlijk zeggen dat helpt niet echt veel.Ze heeft er tot nu toe ook niet veel last van maar het is zo vervelend.Nou was mijn vraag hebben jullie er ook ervaring mee?En zo ja wat kan ik daar nog meer aan doen?
 
Ik moet zeggen dat ik dat wel vroeg vind én erg lang. Heb je het al op het cb aangegeven?
Ik geef hier bij verkoudheid ook neusspray en smeer haar in met Luuf.
Verder zet ik een doorgesneden ui onder haar bed.
Succes
Sil
 
ook mijn zoontje, nu 3 en een halve maand is neusverkouden vanaf zijn geboorte.
er is een tijd geweest dat het wel goed ging maar hij blijft "knorren".
vorige week ben ik voor het eerst met hem gaan babyzwemmen (wat hij geweldig vind) en nadien is hij weer verkouden.
ik spray 2 x per dag met een neusspray en de snotjes vliegen ermee uit. ik geloof dat de spray er een is van santoz.

de kinderarts heeft bij mij gezegd dat de neusschotjes nog moeten groeien en daarmee het knorren en de verkoudheid ook minder zou worden.
we wachten wel af.

ikenna heeft er geen last van en ook geen koorts.

jolanda
 
Hoi
Ik had van een collega het advies gekregen om chi Davos kuurolie te gebruiken. Ik heb het toevallig van de week uitgeprobeert, omdat mijn dochtertje erg verkouden werd. Je doet een druppeltje op een doekje en legt dit in het bedje. Het werkt super! Je kunt het trouwens ook voor jezelf gebruiken. Het is te koop bij winkels zoals de Tuinen enzo. en omdat je maar 1 of 2 druppeltjes gebruikt, doe je eeuwen met zo'n flesje.
Groetjes   Elma
 
Chronische neusverkoudheid bij baby's is een kenmerk van allergie, mogelijk voor koemelk. Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt wanneer je ervoor zorgt dat je kindje een paar weken geen enkel spoor van koemelk binnenkrijgt (direct of via jouw melk). Wanneer je borstvoeding geeft, ga je dus zelf op dieet en wanneer je kunstvoeding geeft zou je een paar weken hypoallergene voeding kunnen proberen.
 
mijn zoontje had vanaf zijn geboorte dat hij 'knorde' bij het ademhalen, alsof zijn neusje verstopt zat. Ik haalde er regelmatig snotjes uit, maar hij had geen loopneus ofzo. Dat heeft heel lang geduurd, voor mijn gevoel wel tot 3,5 of 4 maand. Het was dus even over en toen werd hij echt verkouden. Dat duurt nu ook al ruim een maand :( zo zielig! (hij is nu bijna 6 maanden). Op het cb zeiden ze dat het niks ergs was, dat het vanzelf over zou gaan. Hopelijk is dat bij jou ook zo
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft ook last van een knorrend geluidje en vaak snotjes. Hij is nu 4 maanden, maar ik ben zelf erg allergies en dat heeft hij nu waarschijnlijk ook. Ze zeggen dat het komt door alle stof dus niet echt verkouden eerder reageert ie op de stofjes in huis en buiten. En omdat alles zo dicht op elkaar zit aangezien ze nog zo klein zijn merk en hoor je het heel erg. Ik doe nar het badje de neusspray en met een neuspompje haal ik de snotjes eruit. dan drinkt ie ook prettiger. Misschien kun je een neuspompje gebruiken

Succes
 
Hallo
Mijn zoontje is 3 maanden oud. Hij knort heel erg en heeft af en toe een loop neus. Hij drinkt wel gewoon alleen vind het zo naar klinken. Af en toe heb ik het idee dat ie bijna stikt ofzo dan moet hij zo diep adem halen voor mijn gevoel en begint hij te hoesten. Moet ik hiermee naar de huisarts?
Groetjes Stefanie 
 
Terug
Bovenaan