neusverkouden

A

Anoniem

Guest
Hoi, ( morgen 39 weken zwanger)

Heb misschien een raar vraagje maar ik waag toch de gok.
Ik heb de laatste maanden last van een verstopte neus en nu ben ik bang dat ik tijdens de bevalling niet goed door mijn neus kan ademen en dan in paniek raak ofzo....
Heb wel neusspray gehaald en die werkt goed....
Zijn er andere meiden die hier last van hebben????

Groetjes

Geen idee, zou je op dat moment geen adrealine stoot door je lijkf heen krijgen waardoor hij spontaan open springt?? Vraag het eens aan je VK.

Monique

Hoi, ik heb hetzelfde euvel!
Heb al tijden lang een verstopte neus, vooral 's avonds en als ik ga liggen wordt het helemaal erg. Ik gebruik voor het slapen gaan dan ook neusspray. Niet goed om dat lang te gebruiken, maar ja, anders slaap ik gewoon niet (het kan voor de beeb geen kwaad trouwens).
M'n vlk zei dat het kan komen doordat je meer bloed in je lijf hebt, en dus je slijmvliezen ook meer doorbloed zijn (waar ook aambeien van kunnen komen).
De neusspray gaat bij mij zeker mee met de bevalling, ik zou het je zeker aanraden om te gebruiken dan, alles beter dan paniek, toch??

Veel succes
groetjes
Mandarijn

ps: geinig om te lezen dat ik niet de enige ben!

Hoi, het is echt precies zoals je omschrijft hoor!!     Vooral savonds en snachts heb ik er last van.... Heel irritant!!! Ik heb ook al gezorgd dat ik mijn neusspray overal bij me heb hahahaha...

Groetjes en jij ook succes straks!!!!!!!

Hoi hoi,

Mijn neus zit ook dicht en ik gebruik ook neusspray (die voor baby ´s met zoutoplossing want andere mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap liet vk en apotherker mij weten).
 Heb het de hele dag en vooral onder het eten is dat lastig, net of je niet genoeg lucht binnenkrijgt.

V.w.b. of je hier last van hebt tijdens de bevalling? Geen idee. Op de zwangerschapsbegeleiding zeiden ze dat je dan gewoon rustig door je mond moet ademen. Door de zwangerschap zijn je neusslijmvliezen idd sneller opgezet (of hoe je het ook mag noemen).

Succes allemaal! Groetjes Sylvia (40+4)

Hier hetzelfde probleem (ben een november mama).
Ik woon in zweden en wij hebben hier ook Otrivin en iets wat Nasin heet.
Vlgs de zweedse apotheek mag je deze gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap.
Maar ik heb voor de zekerheid geen Otrivin gebruikt (deze is twee keer zo sterk als Nasin). Nasin heb ik twee weken tijdens mijn zwangerschap gebruikt (toen ik 18 wkn zwanger was). Hielp echt geweldig, ik kon ineens weer vrij ademen!!!

Tijdens de bevalling oftewel de keizersnede ben ik ook van plan Nasin te gebruiken.
Nu gebruik ik tijdelijk de babyneusspray, want wil niet steeds de Nasin gebruiken.
Heb inderdaad ook vooral 's avonds en als ik in bed lig last van een verstopte neus. Zo erg soms dat ik ervan ga snurken....

Groetjes Renata.

Hahaha, ik snurk er ook van!! Ik heb volgens mij wat extra slijmvorming in m'n keel, waardoor ik met geluid ga ademen, hihi!
Lastig trouwens, dat de één zegt dat je otrivin wel mag gebruiken, en de ander zegt van niet. Ik heb het aan verschillende artsen voorgelegd (huisarts, bevriende artsen), en volgens hen allemaal mag het wel. Ik doe het dan dus ook wel, maar gebruik een spray voor kinderen, die half zo sterk is en minder vloeistof per spuit geeft.

Hoi Hoi,

Ik ben op het moment flink verkouden en daarnaast precies 40 wkn.
Dus geen lekkere combinatie want ik moet er echt niet aan denken om nu te moeten bevallen.
Mijn VK zegt dat ik gewoon Otrivin mag gebruiken maar ze raadde wel de kinderversie aan. Die is wat lichter.

Ik hoop maar dat die kleine van ons nu eventjes wacht totdat ik me weer beter voelt en er met volle kracht tegenaan kan.

Kruimel ( 40 wkn )

Terug
Bovenaan