neusverkoudheid

Ons dochtertje van 7 weken is sinds gisteravond erg neusverkouden. Nu heb ik vanochtend een zoutoplossing en Luuf balsem gehaald bij de apotheek. Nu heb ik geen neuspompje om het slijm uit haar neusje te halen, maar is dit wel verstandig? Is het ook verstandig om haar gewoon op haar rug te laten slapen?
Groetjes Daantje
 
Hoi,
ik heb ook zo'n pompje, maar ik vind het maar ondingen, zeker bij zo'n klein neusje. Je zou inderdaad wat zoutoplossing kunnen gebruiken en Luuf, dus ik hoop dat het snel over is bij haar, want het is maar zielig die ukkies en verkoudheid. Ze kan gewoon op haar rug slapen, dat is niet gevaarlijk. Sterkte
 
Die van mij is ook stronverkouden. Ik heb wel een neuspompje. Dat is opzich handig, maar als ze zo verkouden zijn dat het water eruit loopt, heb je er echt weinig aan. Het is misschien een vies verhaal, maar ze zuigen vooral de dikke klodders eruit.
Juist is het verstandig om op haar rug te laten slapen, dan kan ze beter ademen. Ze snurkt dan wel.
Sucses en beterschap voor de kleine.
 
hoi daantje,

je kan misschien het bedje een beetje omhoog zetten aan het hoofdeinde. met het puntje van de zakdoek opgerolt kan je ook een heleboel snot uit het neusje halen hoor.. wij gebruiken ook zoutoplossing ( hebben wel een pompje, maar gebruik meer een tisseu die ik oprol aan het punte) en luuf en een ui bij zijn bed.

veel sterkte ermee.
 
Ons kind van 5 weken had vorige week ook een verstopte neus. Wij hebben ook Luuf en de zoutoplossing gebruikt. Na het indoen van de zoutoplossing kwam de snot los en met zo'n babywattenstaafje konden wij het er goed uithalen, zodat zij weer vrij kon ademen en gewoon op de rug kon slapen. Ik hoop dat het bij jullie ook helpt.
 
Terug
Bovenaan