Nevenbevinding NIPT

Hi,
Omdat ik merk dat in mijn directe omgeving niemand dit heeft meegemaakt, hoop ik hier meer ervaringen op te halen.

Momenteel ben ik 14 weken zwanger van een tweeling. Echter zijn wij twee weken geleden van onze roze wolk getrokken door de NIPT test. We zijn gebeld dat er een nevenbevinding is gevonden op chromosoom 9; onze klinisch geneticus heeft in zijn 20-jarige carrière nog maar 2 kinderen gezien met deze afwijking. Mocht dit waar zijn, zal er een kindje altijd hulpbehoevend zijn.

Nu hebben we vorige week de 13 weken GUO gehad, wat er allemaal perfect uitzag. Over 2,5 week de 16 weken echo, met aansluitend een vruchtwaterpunctie.

Omdat deze afwijking zelden gezien is, kunnen de artsen niks zeggen over de kansen: zit het in de placenta óf bij het kindje. Zijn er meer mensen die in deze situatie hebben gezeten? Hoe overleefden jullie deze weken? En wat zijn jullie ervaringen?
 
Hey,
Wat schrikken zeg en dan vooral dat het ook nog eens iets is wat bijna nooit voorkomt pfft.

Ik ben nu 11 weken zwanger van een baby’tje, maar bij mij is er een verdikte nekplooi gezien van 6 mm :(.
Ik ben ook op van de stress en zie enorm tegen alle onderzoeken op. Ik probeer afleiding te zoeken door veel te poetsen, met mijn andere kinderen naar buiten te gaan. Maar ik vind het zo moeilijk. Moet constant mijn tranen inslikken van de spanning
 
Terug
Bovenaan