new born luiers

A

Anoniem

Guest
Hallo Mamma's,

Ik ben een aanstaande moeder en kan goedkoop newborn luiers aanschaffen (rechstreeks van de fabrikant van Pampers). Maar hoe lang gebruikt een babietje newborn's en hoeveel luiers per dag? Dan heb ik een beetje idee hoeveel pakken ik moet bestellen...
Hartelijk dank als je me antwoord geeft!

Groet, Ruby

hoi,
dat ligt er een beetje aan hoe groot en zwaar je kindje bij de geboorte is en hoe hard het groeit. dean was 7 pond en zo'n 52 cm. newborn 1 heeft hij 1 maand gedragen en dat x 2 a 3 pakken per week.
2 hheft hij 2 maanden gedragen x 1 pak in de week (soms meer) nu draagt hij 3. (3 1/3 mnd jong)

Ik heb maar 2 pakken newborn gebruikt, toen overgegaan op nr 2 van pampers, die is eigenlijk ook al bijna vanaf geboortegewicht

ik gebruik nog steeds newborn luiers. Heb je namelijk ook gewoon in maat   twee en drie  Mijn kleintje krijgt namelijk johannesbroodpitmeel door de (borst)voeding. Daardoor is haar ontlasting heel dun. jbpm kan namelijk laxerend werken en borstvoeding zorgt ook voor dunne ontalsting.
new born luiers zijn er tot maat 3.
heb een keer etos luires geprobeerd maar toen kon ik iedere keer nadat ze gepoept had alles verschonen omdat de ontlasting er aan alle kanten langs liep.
ik gebruik denk ik een stuk of 7 luiers per dag.

Mijn babytje woog 7 pond bij de geboorte en ik heb 4 pakken maat 1 van new born gebruikt en ben daarna naar maat 2 gegaan. Ik doe iets minder dan 1 week met een kleine verpakking van maat 1 en anderhalve week met de grote verpakking maat 2. Hij is nu 2,5 maand en ik ga nu over op maat 3. Ik geloof dat ik 3 grote verpakkingen maat 3 heb gebruikt. Ik zou zeker niet te veel kopen want je weet niet hoe snel je babytje groeit en als hij verkeerd zittende luiers aan heeft dan loopt alles er langs. Bovendien weet je niet zeker of deze luiers jouw kindje ook het beste zitten. Bij onze onze oudste liep juist alles bij pampers eruit en toen zijn we uiteindelijk overgestapt op huggies. Bij onze kleine passen pampers wel erg goed!

Veel plezier met de kleine straks

Hoi,

Onze dochter heeft maar 1 pak newborn luiers gebruikt.
Ze zaten voor geen meter, vind ze echt niet fijn. Sluiten bovenaan niet netjes vond ik, en daarom ben ik snel overgegaan op maat 2. Ik kon de maat 1 luiers gelukkig omruilen voor maat 2 bij de supermarkt hier..
Nu is ze 16 weken en draagt al maat 3.
Ze poept enorme luiers als ze poept, vaak 1 keer per dag.
Ik las hier onder ergens drie pakken per week?????
Wel erg veel lijkt me?
Ze was overigens 8 pond en 54 cm bij haar geboorte.
Ik zou er zeker niet teveel aanschaffen hoor!
Groetjes R

Hallo Dames,

Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle snelle reacties. Ik ben weer heel wat wijzer geworden (wist nl niet dat er ook nog verschillende maten newborns waren). Ik begin maar gewoon met 1 pak en dan zie ik daarna wel weer verder.
Jullie heel veel plezier verder met jullie kleine ukkies!

Ruby.

Terug
Bovenaan