New

Hey,
Ik heb hier een nieuw forum ontdekt! Ik kan me herkennen in veel verhalen. Ik ben namelijk ook al enkele maanden gestopt met de pil. De eerste 3 maand heb ik mijn maandstonden niet gekregen, maar nu lijkt het in orde te komen. Ik ben al naar gyn geweest, en volgende maand heb ik een nieuwe afspraak om eventueel clomid te nemen. Misschien zou het dan sneller kunnen lukken. Binnenkort zal ik weten of het deze maand prijs is. Maar denk het niet ... maar blijf hopen! Soms ben ik wel triestig, want heel veel vriendinnen zijn zwanger of al bevallen. En dan besef ik dat ik eigelijk al heel lang klaar ben voor een kind, maar mijn vriend wou wachten tot enkele maanden geleden.
Vind het leuk om hier je verhaal kwijt te kunnen!
tot schrijfs

Hoi Aliya,

Welkom op deze site,,,ik ben er ook erg blij mee dat ik hier mijn verhaal en vragen kwijt kan! Ik ben vorige week voor hetzelfde euvel naar de gyn geweest en bij mij is er bloed afgenomen om te kijken hoe het met mijn hormoonhuishouding staat en mijn vriend zijn zaad wordt gecontroleerd. 10 mei krijgen wij de uitslagen....duurt best nog wel lang vind ik! Aan de hand van dat bloed-onderzoek en eventuele verdere onderzoeken krijg ik zeer waarschijnlijk ook clomid voorgeschreven!! Ik heb daar al veel positieve verhalen over gelezen dus ik heb zo iets van kom maar op!! Je maakt wel meer kans op meerlingen, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk...druk, maar leuk toch!!

Wat heeft de gyn bij jou gedaan en wanneer moet je weer heen??

Liefs moi xxxx

Hallo Aliya en Moi,

Ik lees al een tijdje mee op deze site maar heb nog nooit iets geplaatst. Omdat ik er niet te veel mee bezig wil zijn. Maar nu ben ik toch in het ziekenhuis geweest om bloed af te laten nemen.

Nu heb ik toch een vraagje want ik denk dat het bij mij ook de volgende stap zal zijn....

Wat is Clomid? En Wat doet het met je?

Ik hoop dat jullie hier meer van weten.

XXX

Ik ben eigelijk nog maar 5 mnd gestopt met pil. Na 3 mnd, ben ik naar gyn geweest voor check-up (inwendige echo), alles zag er ok uit. maar omdat ik toen nog maar 1x mijn maandstonden had gekregen, heeft ze een nieuwe afspraak vastgelegd op 25 mei om te zien of het al verbetert is. Zo niet, zou ik clomid krijgen. We zullen wel zien ... hopelijk zal ik het niet nodig hebben.
Je moet wel lang wachten op de resultaten (als je bezig bent om zwanger te geraken, gaat de tijd ook zo traag!), zal in ieder geval duimen dat als ok voor je is! Ben jij al lang het aan het proberen? Soms heb ik schrik dat mijn vriend misschien geen vruchtbaar zaad heeft (stom misschien). of wie weet lukt het bij mij niet, ik word soms zot van de vragen die door mijn hoofd spelen, niet gezond.

hoi Aliya,

Ik ben ook nog maar kort gestopt met de pil. Maar ik ben niet meer ongi. geworden. Daarom hebben ze bloed afgenomen en krijg al binnen 5 dagen de uitslag!! Ik moet wel zeggen dat mijn dokter erg goed mee denkt ondanks dat ik nog maar net begonnen/gestopt ben. Ze staan over het algemeen snel klaar met "we wachten het nog even af"

Ik denk nu ook weleens het zal toch niet voor altijd weg blijven. En dan denk ik weer ze kunnen tegenwoordig zo veel. Ik weet dan ook goed dat je minimaal 1 jaar moet uitrekken om zwanger te worden. Dus eigenlijk mogen wij nog niet klagen.

Groetjes xxx

Hoi,

ik ben zelf rond 23 januari gestopt met de pil en sinds die tijd niet meer ongesteld geweest (natuurlijk wel het onttrekkingsbloed na het stoppen). Twee weken geleden heb ik bloed laten prikken maar alle uitslagen hiervan zijn nog niet bekend. Dit duurt zo verschrikkelijk lang !! Ik ben nu wel eindelijk doorverwezen naar de gynaecoloog omdat de dokter het wegblijven van de menstruatie nu toch ook wel erg lang vindt duren en kan pas 26 mei terecht.
Mijn vraag aan jullie is of de gynaecoloog wel aan jullie heeft aangegeven wat hij/zij denkt wat het euvel is bij jullie, wat zit er niet helemaal goed ?

Wat duurt wachten toch lang ....

succes allemaal

Hoi Aliya,

Welkom op deze site! Ik hoop dat je er net zo veel steun en plezier aan zult beleven als wij allemaal. We hebben allemaal een doel en een grote wens en dat is zwanger worden.

Ik ben Bibi 28jr oud en sinds januari proberen we zwanger te worden. Ik heb voor het eerst een cyclus van 29 dagen (na een tijdje onregelmatig te zijn geweest) na het stoppen van de pil. Ben daar al ontzettend blij mee! Mijn ongi zit er op dus wij gaan weer op naar de leukste periode van mijn cyclus. Het klussen!

Ik wens je heel veel succes en hoop voor je dat je snel zwanger zult zijn.

XX Bibi

Bibi,
Dank je voor je lieve berichtje! Vind het leuk om te lezen dat ik niet alleen in deze situatie zit. Hoop het ook dat we snel zwanger worden!
Bij is het nu een spannend moment, normaal is morgen mijn NOD. Dus ik heb hoop ... maar als het niet zo is, op naar de volgende cyclus!
Het verlangen is zo groot, maar dat zul jij ook wel weten denk ik.
tot gauw
xxx

Terug
Bovenaan