Newborn shoot of zelf foto’s maken met goede camera?

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben over een paar weken uitgerekend en wil na de bevalling een newborn shoot doen. Nu twijfel ik of ik deze door een fotograaf zal laten doen of door een vriendin met een goede camera. Een fotograaf vind ik zo duur (ik heb er een gevonden die vraagt 175 voor alle foto’s, maar zij maakt meer foto’s van het gezin in plaats van alleen de baby, wat ik dus niet wil). Een vriendin van ons heeft met onze bruiloft ook foto’s gemaakt met haar camera en die zijn heel mooi geworden. Ik weet dat ik niet dezelfde foto’s zal krijgen als bij een fotograaf als ik het door haar laat doen, maar het gaat erom dat we wat mooie foto’s hebben. Ik vind 175 euro wel veel geld namelijk. Wat zouden jullie doen? </p>

Hoi hoi, ik begrijp dat het veel geld is, dat vond ik zelf ook voor een shoot. Wij hebben vorige week een newbornshoot laten doen en de foto's zijn het geld dubbel en dwars waard. We maken zelf ook heel veel foto's met onze telefoon en een spiegelreflexcamera, maar de sfeer wordt toch heel anders vastgelegd door een professionele fotograaf. Deze bijzondere tijd leg je maar een keer goed vast en zelf natuurlijk heel veel foto's blijven schieten :)

Wij hebben ook een neeuwborn shoot gedaan super leuk en mooi nog elke dag blij mee. 
Nu een goed camera kopen want ik met toch dat de iPhone minder mooie foto’s maakt Maarja ook dat is prijzig. 

Succes met de laatste loodjes 

Zoals ik er nu over denk ga ik het zelf doen. Heb zelf ook een cursus gevolgd en ben niet professioneel maar kijk gewoon naar de materialen die zij ook gebruiken zoals mandjes en schapenkleedjes. Die heb ik zelf ook allemaal thuis. Hetzelfde geldt voor een zwangerschapsshoot. Die was ik vond was echt belachelijk duur voor een paar foto’s en dan vind ik het waardevoller dat mijn moeder ze maakt. Ik sla de foto’s die ik mooi vind van anderen gewoon op en probeer ze na te maken. Denk niet dat iemand na de tijd vraagt of we het zelf hebben gedaan. Heb trouwens wel een Canon 70d, met een telefoon of compact camera zou ik het niet zelf doen.

Wij hebben al besloten een newborn shoot te laten doen bij een proffesionele fotograaf. Ik zelf maak ook regelmatig foto’s met een semi-professionele camera maar die mensen zijn er wel beter in vaak.. het is wel een herinnering voor altijd aan de tijd dat je kindje nog een ukje was. Ik vind het geld wel waard

Op VakantieVeilingen staat een newborn shoot en je kunt deze al winnen voor 1 euro+ 5 euro servicekosten, er zit 1 foto bij maar voor die 6 euro kun je altijd nog meer foto’s erbij nemen

Terug
Bovenaan