Nexium dosering

<p>Hallo allemaal, al veel tips gelezen over verborgen reflux op dit forum. Ons meisje is nu al 3 - 4 weken flink aan het klungelen maar er zit weinig vooruitgang in helaas. Zo sneu om te zien dat ze zoveel pijn heeft. Zantac hielp niet voldoende en nu krijgt ze Nexium. Mij lijkt de dosering alleen laag. Ze krijgt 5 mg per dag, en ze weegt 5,5 kg.  Ook heeft ze sinds dat ze Nexium krijgt niet meer gepoept (nu 2x), waardoor ik bang ben voor verstopping (ze krijgt bv). Ik weet dat het nog pril is, maar we merken 0,0 verbetering. Moeten we geduld hebben of direct aansturen op een hogere dosering bij de ha? </p>
 
Hoi hoi, 
een vraagje; hoe komen jullie aan de medicatie? Ik probeer het ook te krijgen voor mn dochtertje, maar de kinderarts in het zhuis wil echt totaal niet meewerken en ze willen het echt niet geven. Terwijl ze zo een verschrikkelijke pijn heeft! Ik bespaar je het lange verhaal wat er bij haar allemaal bij komt kijken, maar het is al ongeveer een week of 4 aan de gang en ze is nu 7 weken. 
Wat betreft de medicatie, is het even wachten totdat het begint te werken volgens mij en even geduld hebben. Bijwerking is wel hevige buikkrampen en moeilijk kunnen poepen. Hoop dat het gaat werken voor jullie! Succes :) 
 
Hoi gebruiker,
5 mg nexium is de normale en juiste dosering voor jullie kleintje. 
Ontlasting kan bij borstvoeding sterk variëren. Indien jullie kleintje er last van lijkt te hebben, kan je proberen het op gang te brengen door met de beentjes te ‘fietsen’ en soms stimuleert een keer extra temperaturen ook. 
Hopelijk krijgen jullie snel een rustigere fase. 
 
Terug
Bovenaan