Nexium, reflux

<p>Hoi allemaal,</p><p>heb echt jullie hulp nodig! Misschien heeft of weet iemand iets. Mijn dochtertje is 7 weken en heeft verborgen reflux. Dit heeft ze nu al een paar weken, nu heb ik het idee dat ze sinds een paar dagen echt last gaat krijgen van haar slokdarm, ze is alleen maar aan het slikken, kwijlen, wil alleen maar sabbelen op haar speen, ze klinkt hees met hoesten, hoest en niest veel (terwijl haar neusje helemaal schoon is en ze heeft ook geen last van slijm, dus een verkoudheid lijkt me niet), ze wilt constant blijven drinken om de 2 uur kwam ze vannacht steeds, terwijl ze er makkelijk 4 uur tussen kan laten, als ze ligt hoor je de voeding omhoog komen en dan denk je woooow nu heeft ze heel de boel onder gespuugd maar ze slikt het door, alles staat al schuin omhoog. Verder erg veel huilen, onrustig en slecht slapen, stopt best vaak met ademhalen en dan ineens hapt ze naar adem en ik weet zo niet eens of ik alle puntjes wel heb opgeschreven. Nu ben ik al 2 keer bij huisarts geweest en gisteren bij kinderarts in zhuis, maar iedereen doet alsof ik gek ben en ik wordt niet serieus genomen, iedere keer ga ik met niks naar huis en zit ik weer in hetzelfde schuitje. Ze heeft paar dagen terug 6 uur gehuild!!!! Niet stil te krijgen en wat had ze een pijn! Ik verdik haar voeding ook al met johannes br. (Nutriton), nu al een hele poos. Mijn vraag is na een heel verhaal (sorry) heeft iemand ervaring met medicatie voor de reflux? Huisarts, kinderarts doen hier ontzettend moeilijk over, terwijl bij cb het woord medicatie wel viel, die ga ik straks maar weer even bellen. </p>

Nog even terug te komen op het 6 uur huilen, dat was non stop van 4.45 tot 10.45 uur en er zat nog geen 3 min stilte tussen. Heb alle symptomen opschreven incl het huilen, maar niemand luisterd.. het allerbeste wat helpt is in de draagzak, maar ik niet 24/7 een draagzak om of slapen op mn borst, ligt ze ook rechtop. 

Wat naar voor je kindje. 
Wij gebruiken rinitidine tegen de reflux. Wat mij is uitgelegd in het ziekenhuis over johannesbroodpitmeel is dat 't niet de pijn stopt en moeilijker verteerd waardoor ze zelfs langer last kunnen hebben van reflux. Wat hier goed werkt is meerdere keren kleine beetjes drinken, minimaal een half uur rechtop na de voeding, goed laten boeren en vaak in de draagzak hangen. Je kindje is niet verkouden maar heb je aan bv oorontsteking gedacht. Dat kan ook zorgen voor huilbuien. Verder als je vind dat 't te erg wordt stug volhouden en vragen om medicatie bij de arts. Ze zijn daar niet happig op omdat reflux ook vanzelf weer verdwijnt maar geef aan dat 't je te veel wordt de huilbuien. Dat je ziet dat je kindje pijn heeft en dat er nu een vicieuze cirkel aan 't ontstaan is. Vaker drinken kan namelijk ook komen doordat opnieuw drinken 't maagje even kalmeert.
Volhouden vooral bij de artsen..  

Wij gebruiken Nexium bij onze zoon. Hij had precies dezelfde symptomen als jouw kleintje en de algemene tips werkten niet (voldoende). We dikten de voeding trouwens niet in. 
Bij ons wilden ze de medicatie ook niet zomaar geven. Wat hier uiteindelijk werkte is dat mijn man naar het CB heeft gebeld en heeft geëist dat een kinderarts naar de huisarts belde om te vertellen dat onze zoon die medicijnen echt nodig heeft. Toen was het binnen 10 minuten geregeld. De medicatie heeft hier echt wonderen gedaan (en bij onze buren die een kleintje met precies hetzelfde hebben ook). Dus ik zou zeggen, bel zelf of zoek iemand met veel overredingskracht. 

Bedankt voor jullie berichtjes! 
Vandaag bij de huisarts geweest, maar zij mag de medicatie niet uitschrijven, omdat hun niet weten wat de medicatie doet wat de bijwerkingen zijn, de juiste hoeveelheden, dus eigenlijk voor niks geweest. De kinderarts in het zhuis beslist hierover. Gebeld met het zhuis en we kregen een assistent kinderarts aan de telefoon, zowel mn man als ik zn aardig uit ons dak gegaan ? (wel een nette manier haha). Nu moeten we mogen weer naar het zhuis om met de kinderarts zelf te praten, maar ik heb het idee dat wij geen medicatie krijgen, hier deden ze al super moeilijk over aan de telefoon, ze is pas 7 weken en te vroeg geboren (4 weken) en de medicatie heeft bijwerkingen en ze zeggen dat het in de praktijk eigenlijk niks opleverd dat de medicatie niet werkt(ik geloof hier helemaal niks van). Terwijl het cb wel zegt aan de medicatie.. als voeding met nutriton niet werkt en alle standaard dingen, zoals goed uitbuiken, goed boeren, matras omhoog etc etc is de volgende stap medicatie 

Hoi, 
Mijn zoontje is nu tien maanden en heeft ontzettende erge verborgen reflux. Al in de kraamweek geconstateerd door verloskundige en kraamhulp. Een huilbaby, koemelk allergie en alles erbij, alles geprobeerd. Reflux werd door onze ka ook gezien als mode ding. Ook niet meer terug geweest. Huisarts wilde in eerste instantie ook niets doen met medicijnen. Tot hij vijf maanden was en al maanden per nacht 15-20 keer wakker werd van het maagzuur en non stop al maanden hoestte., en natuurlijk de hele nacht huilde..Wij waren kapot. Toen paar keer wanhopig CB gebeld, zij hadden wel begrip, en bij de huisarts en uiteindelijk Ranitidine 4 mg gekregen. Pas na een week echt duidelijk verschil. Veel minder vaak wakker s nachts, niet meer spugen en hoesten is voorbij. Ik zou toch blijven vragen, hoe moeilijk ook. Wij hebben achter af gezien veel te lang aangemodderd en aangekeken of het zou verbeteren. Wij zijn niet zo dat we snel naar de huisarts of bij CB aankloppen maar dat hadden we wel moeten doen. Mijn zoontje is nu al relatief oud voor deze medicijnen. Bijwerkingen.. ja die zijn er blijkbaar maar misschien maar de huisarts kon ook niet goed vertellen wat dan. Ja meer kans op allergie maar ons zoontje heeft al kmea. En soms wegen de nadelen toch op tegen de voordelen. Hij is mijn tweede zoontje. Eerste zoontje had ook last van reflux maar lang niet zo heftig. Bij hem hielp indikken voldoende. Hij heeft dus ook nooit medicijnen gehad. Verschil is er dus wel degelijk in hoe erg het kan zijn.
Sterkte! Het is slopend.. ik hoop dat er een beetje meegewerkt wordt.. 

Hoi hoi,
bedankt voor al jullie berichtjes. Ik wil jullie laten weten dat ik medicatie heb gekregen! We hadden een afspraak bij de kinderarts, ik moest de symptomen vertellen en hij was mn dochtertje aan het onderzoeken en zei ineens ik schrijf medicatie voor. Mn man en ik dachten waaatttt heeft dit 5 weken geduurd? Niemand wilde een recept voor ons uitschrijven (huisarts en verschillende assistentes kinderarts) we zien 1 keer een kinderarts en het was geregeld. Natuurlijk heel erg fijn, maar zo apart. We zijn nu gestart en hopen dat het aanslaat, we moeten 3 weken proberen en daarna weer contact met kinderarts. 
Ook gisteren bij osteopaat geweest (liep ik ook al bij) en hij zei je bent net op tijd met de medicatie. Slokdarm is al zo geïrriteerd, ze is ontzettend overprikkeld en oververmoeid door de pijn, het niet kunnen slapen, onrustig zijn. Ze schrikt ook overal van. En in welke houding je haar wilt leggen/zetten alles doet al pijn, zover is het al... dus ik hoop zo dat de medicatie gaat werken. 

Terug
Bovenaan