Nexium - verborgen reflux

<p>Hoi mama’s.</p><p>Zijn er hier mama’s die nexium geven aan het baby? Wij doen dit ivm verborgen reflux. In de ochtend geef ik dit aan haar. Nu merk ik dat ze eind van de dag als ze spuugt (2 uur na voeding) nog zuur ruikt. Klopt dit wel? Of kan ik beter de dosering halveren en in de ochtend en avond wat geven?</p><p>Nu begreep ik ook dat je ‘vroeger’ nexium gaf per kilogram en tegenwoordig dat alle baby’s 5 gram krijgen. Hebben andere hier ook iets over gehoord? Wij meoten nog naar de kinderarts dus daar leg ik sowieso mijn vraag neer. </p><p> </p><p>Alvast bedankt</p>

Wij hebben een jaar lang Nexium gegeven voor verborgen reflux. We gaven altijd aan het begin van de dag 7,5 mg/ml (half zakje). Dit was volgens mij een dosering obv gewicht. De huisarts heeft 't zo voorgeschreven. 
Onze zoon ging juist spugen vanaf het moment dat hij Nexium kreeg, maar hij had er geen last meer van als in pijn en 't waren altijd mondjes, dus niet veel. 
Ik zou hij twijfel even overleggen met de kinderarts. Die kan je het best adviseren. 

Ja het was ook altijd op basis van gewicht. Tegen ons werd nu gezegd standaard 5 Mg door de dokter, maar onze meid is 5 kilo dus vond het wel prima. Binnen 2 weken worden we opgeroepen door de kinderarts dan ga ik het vragen. 
Fijn dat het spugen dan niks zegt voor de pijn. Ik dacht wellicht omdat het nog zuur rook. Alhoewel ze wel rustig is. 

Wij hebben ook eindelijk wat gekregen. Ik wist niet dat het op gewicht ging, want wij moeten ook 7,5ml water en half zakje geven maar had niet het idee dat dat dan op een gegeven moment veranderd? Ik geef het ook s ochtends en hier lijkt het wel echt effect te hebben. Geven het nu 3 weken.
Ons zoontje spuugt ook nog 2 a 3 uur na een fles en dan vind ik het ook heel zuur ruiken en nog steeds erg wit. Ik heb het niet aan de kinderarts nog gevraagd maar de chiropractor had er onderzoek naar gedaan en die zei dat het geen kwaad kon .. 

[quote quote=10270542]Ja het was ook altijd op basis van gewicht. Tegen ons werd nu gezegd standaard 5 Mg door de dokter, maar onze meid is 5 kilo dus vond het wel prima. Binnen 2 weken worden we opgeroepen door de kinderarts dan ga ik het vragen. Fijn dat het spugen dan niks zegt voor de pijn. Ik dacht wellicht omdat het nog zuur rook. Alhoewel ze wel rustig is.[/quote]
Bij onze zoon was het zo dat hij met Nexium spuugde en zonder Nexium het wegslikte. En dat deed dus zeer. We zijn een aantal keer gestopt om te zien of hij al zonder kon, maar dan stopte hij dus meteen met spugen en werd weer onrustig. Hij is nu 13 maanden en we zijn sinds 2 weken succesvol van de Nexium af. 

Terug
Bovenaan