Nexium..

<p>Hi, </p><p>Onze zoon van 9 maanden krijgt Nexium voor verborgen reflux sinds hij 7 weken is. Daar doet ie het super op. Sinds we zijn begonnen is hij van een niet slapende baby met 3 uur durende huilbuien, naar een ontzettend vrolijk, ondernemend mannetje gegaan. Nog steeds een wat moeilijkere slaper, maar de laatste maanden gaat het enorm goed. </p><p>Nu moesten we van de huisarts rond 9 maanden weer even stoppen met de Nexium om te kijken wat er zou gebeuren. Hij spuugde de laatste weken beduidend minder dan normaal, dus ik had er vertrouwen in... Helaas zat ik ernaast. Gisteren zijn we gestopt en de hele dag had hij moeite met zelf inslapen. 's avonds ging 't prima, maar dat mag ook wel na ongeveer 11 uur wakker te zijn geweest. Vanochtend lag hij weer te huilen in z'n bedje en hij werd ook niet stil toen ik hem eruit haalde (normaal wel altijd). Ik heb hem dus maar weer Nexium gegeven. Uurtje later weer op bed gelegd en meneer was binnen 5 minuten vertrokken.</p><p>Dit lijkt me een vrij duidelijk verhaal, niet? Ik denk dat hij de Nexium gewoon echt nog even nodig heeft. Toch maakt het me een beetje verdrietig. Dat wij hem dit weer aan moesten doen, de vraag wanneer hij er ooit vanaf komt en of ik 't allemaal wel goed inschat.</p><p>Zijn hier moeders die in dezelfde situatie zitten </p>
 
Als je het langer gebruikt hebt is het lichaam van je baby eraan gewend. Het kan dus best dat het de eerste dagen wel weer wat klachten heeft als je stopt. Maar dat dit normaal wel weer normaliseert. Als je wilt weten hoe je dit dan het beste aan kan pakken vraag dan je arts of apotheek of ze je hier nog verder Advies over kunnen geven. 
 
Dank voor je reactie! Ik heb inmiddels overlegd met onze huisarts en die vindt dat we er vooral geen big deal van moeten maken. We mogen voor nu (totdat hij 1 is) doorgaan met de Nexium en dan inderdaad afbouwen (om de dag geven). 
 
Terug
Bovenaan