Hi Shirley,
Persona kan meteen al je eisprong meten! Je hoeft je niets aan te trekken van rode en groene dagen, want je wilt zwanger worden... De rode dagen (rood lampje) geeft aan dat je zwanger kunt worden, dus als je dit wilt voorkomen dan dus met condoom vrijen...
De groene dagen zijn 'veilig' (94%) om zonder condoom te vrijen, als je niet zwanger wilt worden.
De persona heeft een geheugentje en rekent steeds nauwkeuriger wanneer jouw 'rode' dagen zijn. Je kan deze dagen dus ook goed gebruiken om wél zwanger te raken. Op de dagen dat er genoeg LH hormoon is, kan de persona ook jouw eisprong meten. En dat geeft hij dan ook aan met een rondje en een stip erin (altijd 2 dagen achter elkaar).
Aan het begin geeft de persona altijd veel rode dagen aan, voor vrouwen die echt liever nog niet zwanger willen worden en persona als anticonceptie gebruiken. Om wel zwanger te worden moet je eigenlijk niet gelijk op de rode dagen wiebelen, want dan ben je te vroeg.
Je krijgt goed inzicht in je eisprong-dagen, vooral als de persona 'makkelijk' je LH meet... Niet iedereen heeft zichtbaar genoeg LH, dus geeft de persona geen eitje aan. Dat wil niet zeggen dat je geen eisprong hebt!
Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten!
Persona is niet goedkoop:
computertje 84 euro (geloof ik) en de persona-staafjes per maand 8 stuks 13 euro nogwat.
Het heeft mij wel vertrouwen in mijn cyclussen gegeven. Wij gaan nu heel voorzichtig onze 1e ronde in (nog niet vol op de eisprong dagen, maar wel net ervoor

Ik weet eigenlijk met grote zekerheid dat de eisprong-tekens op de persona bij mij wel weer op dag 12&13 vallen...Hoe effectief de persona is om zwanger te worden, kan ik dus nog niet zeggen... We will see
Lfs,
Nicky