Niek geboren 12 september

Hallo allemaal,

Op 12 september is Niek geboren. Op 11 september (uitgerekende datum) ben ik 's avonds ingeleid met gel vanwege een hoge bloeddruk. De volgende ochtend had ik 2cm ontsluiting en werden de vliezen gebroken en werd ik naar de verloskamers gereden. Daar kreeg ik infuus met weenopwekkers. Door mijn slechte nachtrust, veel krampen en onrust heb ik 's middags een ruggeprik gekregen. Nadat ik weer op de verloskamers was had ik 2 uur later al volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Na 45 minuten is onze zoon om 21 uur geboren. Het laatste stuk is snel gegaan waardoor ik ook redelijk ver ben uitgescheurd. Ik moest na de bevalling 48 uur blijven vanwege koorts en hoge bloeddruk tijdens de bevalling. Ik had al graag eerder naar huis gegaan want ik voelde me goed! Onze kleine man was de eerste dag erg onrustig en had een snelle ademhaling waardoor hij opgenomen is op de couveuseafdeling op 13 september 's middags. Ze waren bang dat hij een infectie had. Hij heeft daar sondevoeding en fingerfeeding gehad om hem te laten aansterken, hij werd gelukkig steeds rustiger en wist op een gegeven moment ook hoe hij moest zuigen en dronk ook een paar keer goed uit de borst waardoor hij zaterdagmiddag, nadat de bloeduitslagen goed waren, terug met mij naar de afdeling mocht. Hij moest maandagochtend nog geprikt worden en toen die waardes ook goed waren mochten we naar huis. Eenmaal thuis ging de borstvoeding ook steeds beter. Hij had natuurlijk sondevoeding en fingerfeeding gehad waardoor hij de borstvoeding opnieuw moest leren. Afgelopen woensdag kreeg ik er ook nog een ontsteking bij op de plaats waar het infuus heeft gezeten. Hierdoor kon ik mijn arm niet goed gebruiken en ook Niek niet goed verzorgen. Gelukkig hebben we ook verlengde kraamzorg gekregen. Inmiddels gaat het nu een stukje beter en heb ik minder pijn, heb al 2 verschillende soorten antbiotica gehad omdat de eerste niet goed aansloeg. Ook heb ik nu ibuprofen waardoor de pijn beter te hebben is. Ik ben er nog niet maar kan inmiddels vooruit kijken en nu echt gaan genieten van onze zoon! Het is een heel verhaal geworden. Ik wens iedereen een goede bevalling toe en een fijne kraamtijd en voor diegene die bevallen zijn, geniet ze!!

Groet, Heske

Jeetje best heftig allemaal, maar fijn dat het nu goed gaat met je mannetje en dat jezelf ook stukje bij beetje aan het opknappen bent en nu echt kan gaan genieten!
gefeliciteerd met zijn geboorte en ik wens jullie alle liefde en geluk toe en laat jullie lekker verwennen en vooral heerlijk genieten van en met elkaar!

Terug
Bovenaan