Niemand weet waarom ik PCOS heb...

Anderhalf jaar geleden heb ik de diagnose PCOS gekregen, ondanks dat mijn waarde van de hormonen in orde was en ook een tumor in de hypofyse kon worden uitgesloten. Het enige wat te zien valt, is dat te veel eiblaasjes in mijn eierstokken aanwezig zijn.

Verder heb ik geen overgewicht, geen insulineresistentie, geen overbeharing en sport ik 3-4 keer in de week.

Desondanks lukt het mijn lichaam niet om eitjes te laten rijpen. En de gynaecologen weten maar niet wat de reden daarvoor zou kunnen zijn.

Wij waren nu met Clomid 150mg bezig, maar gisteren tijdens de echo was geen groei te zien. Zondag moeten wij nog een keer ter controle naar het ziekenhuis, maar het lijkt erop dat ik straks moet beginnen met het spuiten van hormonen.

Ik ben er zo verdrietig om. Clomid zorgt bij 80% van de vrouwen wel voor een eisprong. Waarom bij mij dan niet? Waarom weigert mijn lichaam om eitjes te laten groeien, hoewel hij gezond is? Waarom behoor ik tot de weinige vrouwen bij wie Clomid niet aan wil slaan?

Ik vraag mij nu af of mijn lichaam mij of ons toekomstig kind voor iets wil beschermen, zoals zwangerschapscomplicaties of een genetisch defect. En ik ben nu onzeker erover of het wel verstandig is om verder te gaan met de behandelingen. Er moet toch een reden zijn waarom mijn lichaam zo reageert?! Het wil maar niet uit mijn hoofd dat er misschien iets mis is met mij of dat ik er voor iets gestraft wordt.

Ik raak er zo gefrustreerd van, vooral als ik dan van die onverzorgde vrouwen of stelletjes zie, die wel twee of drie kinderen hebben. Dan vraag ik mij af waarom zij en wij niet, ondanks dat mijn partner en ik alles voor elkaar hebben. Ik weet dat het niet aardig is om slecht over andere te denken, maar het is wel eerlijk.

Bedankt aan diegenen die de tijd hebben genomen om mijn verhaal te lezen en bedankt dat ik mijn onvrede van mij af mocht schrijven.

Excuses voor mijn Nederlands. Het is niet mijn moedertaal.
 
Wat begrijp ik jou tekst zo goed!

Hier vraag ik mezelf soms ook af hoe bepaalde mensen zo zwanger kunnen raken enz.

Ik heb ook niet op clomid gereageerd. Ik heb 2 rondes gespoten zonder eisprong. Inmiddels een leo operatie ondergaan en nu ervoor gekozen om weer te gaan spuiten ipv clomid. Ik ben ook heel erg bang op dit moment of de operatie wel het gewenste effect heeft gehad. Vraag me ook af waarom het bij iedereen zo makkelijk lijkt te gaan met clomid/ spuiten en bij mij niet..
 
Hi Gebruiker89,

ik vind het echt sneu voor jou, dat het voor jou zo moeilijk is om zwanger te raken. En een leo operatie is ook niet niks. Ik weet niet of ik de lef zou hebben om zo'n operatie te ondergaan. Ik hoop dat het voor jou door de operatie straks makkelijker zou zijn om een eisprong op te wekken en uiteindelijk zwanger te worden. Ik kan mij goed voorstellen dat de jalousie en het onbegrip waarom andere wel en jij niet best wel aan jou vreten. Ik zelf ben er zo vaak met het onderwerp bezig dat ik regelmatig geen plezier meer heb aan de dingen die altijd leuk vond. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte.
 
Jij ook veel sterkte met jullie traject!

Zie je tegen het spuiten op? Het valt reuze mee, het is even een drempel om overheen te gaan bij de eerste prik. En ik heb er ook totaal geen bijwerkingen van, wat ik wel had vd clomid.
 
Hi Gebruiker89

ik zie wel een beetje tegen het spuiten op, omdat ik zie hoe veel narigheid het voor mijn schoonzusje met zich meebrengt.

Vandaag weer een echo gehad. Dag 15 en geen groei. Op dag 20 en 25 willen ze nog een keer gaan kijken, maar ze zijden al, dat ik, indien er echt niets groeit, volgende ronde zou moeten beginnen met spuiten.

Hier heb ik het met mijn partner over gehad. Die gaat ermee akkoord, dat ik de komende 60 dagen een suikervrije en KH-armere dieet ga volgen om te kijken of de voeding wel invloed op mijn cyclus zal hebben. Mijn partner doet zelfs mee aan het dieet. ^^

Als er straks geen veranderingen te zien zijn, gaan wij verder met spuiten en hopen wij, dat dit het gewenste effect oplevert.

Wij hebben het er al zelfs over en leo operatie gehad en ik ben tot het besluit gekomen om die, als het noodzakelijk zou zijn, niet te laten uitvoeren. Ik vind het wel dapper van jou, maar als dat de nog enige optie zou zijn, om eigen kinderen te krijgen, leggen wij het daarbij neer.

Wel staan wij open voor een eiceldonatie, adoptie of iets dergelijks, maar zo ver is het nog niet. :)

Ik ben nog steeds op zoek naar de zin van PCOS, tenminste in mijn geval. Heb er vandaag ook met de gynaecoloog over gesproken. Over mijn angst, dat mijn lichaam mij of het kind voor iets wil beschermen. Die heeft mij een beetje gerust gesteld, doordat ze zei, dat er geen vergrote kans op geboorteafwijkingen bij kinderen van vrouwen met PCOS zijn.

Ik heb graag die controle over de dingen en voor het eerst in mijn leven voel ik mij machteloos. Ook ben ik niet gelovig, maar het helpt mij, om mij voor te stellen dat mij PCOS zal leren, dat ik niet over alles de controle kan houden. Misschien is dat de zin van PCO.

 
Terug
Bovenaan