Nien en Monique2

Hoi lieve Nien en Monique,

Nien, lieverd!!! Ik heb je berichtje net gelezen en je hoeft je echt nergens schuldig om te voelen!! Ik vind het allang super dat je nog steeds, na al die maanden dat je al zwanger bent, nog steeds zo met mij en Monique meeleeft en dat het contact niet is verwaterd! Ik vind je een toppertje en je zal altijd 1 van mijn allerbeste maatjes blijven! Ik blijf positief denken. Monique en ik komen je echt nog achterna al duurt het misschien wat langer. Misschien ben jij straks wel meteen weer zwanger van de 2e en zijn we alsnog alle drie tegelijk zwanger hahaha.

Over die naam. Ik vind het een prachtige naam! Waarom laat je je er van af houden alleen omdat een collega haar dochter zo heeft genoemd? Het is niet zomaar een naam. Je wilde haar vernoemen naar je oma. Over een jaar of misschien een paar jaar, is zij je collega niet meer en krijg je misschien spijt dat je je dochter toch niet zo hebt genoemd? Ik kan me wel voorstellen hoor dat er iets van het speciale af is maar de gedachte erachter en de naam blijft speciaal!

Monique, ik heb lang niets van je gehoord. Hoe is het met jou? Ik had nog een berichtje voor je staan onder mijn eerdere berichtje. Ik hoop dat alles goed met je gaat! Wanneer moet je langskomen voor onderzoeken?

Ik voel me deze week een beetje raar. Ik had deze week moeder kunnen worden! Aanstaande vrijdag zou ik uitgerekend zijn. Die gedachte laat me deze week niet los. Het begon allemaal zo mooi, snel zwanger. Uitgerekend vlak zo voor Kerst en toen de miskraam en toen de medische molen in waar ik me nu middenin bevind. Heel dubbel allemaal.
Zaterdag ga ik testen maar ik denk echt dat ik niet zwanger ben. Heb helemaal geen kwaaltjes. Soms wel steken in mijn onderbuik maar dat kunnen net zo goed mijn darmen zijn! Duim voor me zaterdag!

Dikke kus F.

Hee meisjes,

Nien, ik sluit me volledig bij Fred aan.
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen!
Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om dingen te vertellen over je zwangerschap.
Maar wij [Fred gaf dat een tijdje geleden ook al aan] vinden het alleen maar leuk om te "horen".
Dus...schroom niet en schrijf het maar lekker op.
Ik vind Iza ook een mooie naam [kort maar krachtig en toch ook weer lief]
Jammer dat je op zoek moet/wilt naar een andere naam.

Fred, dus zaterdag testen!
Maar is je nod noet de 20e?
Hoe dan ook het blijft super spannend.
Ik was anders volgende week [21 dec] uitgerekend.
Net 1 dag voor ik 30 word.
Eigenlijk had ik hier met een giga buik moeten zitten, of al een klein babietje....
Vreemd, raar, niet eerlijk, waarom, al die dingen spelen dan door je hoofd.

Maandag zijn we naar het ZH geweest voor het Chromosomen onderzoek.
Vanmiddag weer een echo gehad.
Mijn baarmoeder is helemaal "schoon".
Morgen weer naar het ZH voor bloed te prikken[stollingsonderzoek]
Ik had mijn "eigen"gyn. niet.
Het spreekuur werd overgenomen door die man die ik behoorlijk vervelend vind.
En net nu was ik ook nog alleen.
Nou ja!
Die andere gyn. zei dat er zo,n 10 weken tussen moeten zitten, maar bij deze gyn. kon het wel metten.
Heb het nog wel gezegd, maar hij zei dat het kon.
Oke dan, gaan we morgen weer heen.

Morgen kom ik weer, tot gauw!!

Liefs, Monique2

Hoi lieve Monique,

Ik heb ook wel eens gehoord dat er 10 weken tussen moet zitten. Wat raar he?! Maar, hij zal wel weten wat hij doet toch? Anders kun je het misschien navragen op de site van freija.nl? Ik heb wel eens gehoord dat je daar vragen kunt stellen. Of misschien kun je iets erover vinden op het internet?
Het is echt belangrijk dat je een gyn hebt waarbij je je op je gemak voelt. Tijdens mijn miskraam had ik zo'n bitch... als ik haar nu nog zie, word ik weer kwaad! Zo onbeschoft heeft zij me behandeld!

Wanneer krijg je de uitslagen van de onderzoeken?

Ik heb inderdaad mijn NOD pas a.s. maandag maar ik weet nu al dat ik me toch niet kan inhouden van het weekend. Ik heb 3 testen thuis liggen dus die verleiding is echt te groot voor mij haha. Na 7 maanden wachten is het geduld op! Ik denk overigens niet dat ik zwanger ben. Ik heb pijn in mijn onderrug en buikpijn (dat heb ik altijd voordat ik ongesteld geworden ben). Ik vrees dus dat ik gewoon ongesteld ga worden!

Raar idee is dat he? Dat we deze maand eigenlijk mama hadden "moeten" worden. Ik denk er best veel aan deze week... Maar ach, volgende week gaat het vast beter.

Succes in het ziekenhuis. Houd je ons op de hoogte? Hoe gaat het verder (emotioneel gezien) met je?

X F.

Heee Fred,

Kan me heeel goed voorstellen dat de verleiding erg groot is om te testen.
Lekker aan die "drang" toegeven.
Je hebt tenslotte zo lang op een eitje moeten wachten, dan wil je het liefst zo snel mogelijk weten of er wat "gaande" is.
Is heel natuurlijk meid!

Ik ben dus vanmorgen weer naar het ZH geweest.
Ze hebben maar liefst 12!! buisjes bloed getapt.
Ik vroeg haar nog waar dat allemaal voor was.
De gyn. had het alleen over een stollingsonderzoek.
Ze zei een heel onderzoek.
Toch blijf ik het raar vinden at die andere gyn. zei dat er 10 weken tussen moet zitten.

Verder gaat het emotioneel gezien best "goed" met me.
De vorige keer was ik veel emotioneler en moest ik veel meer huilen.
Gek he.
Ik merk dat ik soms zelfs nog positiever ben dan de mensen in mijn omgeving.
Dat is dus niet leuk, dat een ander er niet zoveel "vertrouwen" in heeft.
Ik heb wel veel kaartjes gehad en telefoontjes.
Is wel fijn.
Vanmiddag ga ik even naar het werk toe.
Volgende week ga ik weer beginnen.
Ben er wel klaar voor.
Morgen vroeg heb ik een sollicitatie gesprek......
Voor een andere locatie, dus wel voor dezelfde baas [interne vacature]
Maar straks ga ik ook nog even met mijn andere teamleider spreken wat precies de mogelijkheden zijn op de afdeling waar ik daadwerkelijk voor ben ingedeeld.
Kan ik het allemaal even op een rijtje zetten.

Heeft R inmidels de uitslag al?
Wij mogen zelf over 4 weken weer komen voor de uitslag van het bloed.
Chromosomen nog niet.
We mochten in principe wel weer zwanger worden, maar hij zei wel, je kan het chromosomen onderzoek ook afwachten.
Meestal komt daar niets uit, maar stel dat er uit komt dat je 25 pr. kans hebt op een kindje met aangeboren afwijkingen.
Lastige vraag, geen antwoord op.
Ik wist er op dat moment ook niets meer op te vragen.

Nou meis, tot gauw.
En als je nieuws hebt, hoor ik het graag!
Kus, Monique2

Hoi lieve Monique,

12 buisjes bloed? Mijn god zeg!! Ik moest laatst 7 flesjes bloed prikken en dat vond ik al veel! Ik heb echt respect voor hoe positief jij in het leven staat. Altijd ben jij al heel positief geweest! En waarom ook niet. Ik denk ook echt dat jij wel een kindje krijgt hoor! Wij hebben gewoon wat meer pech dan gemiddeld (ik met mijn pco en jij met je 2e miskraam en de bbz). Maar .. echt, je moet ook geloof houden en het glas altijd zien als half vol i.p.v. half leeg! Heel goed van je!!

Moeilijke beslissing lijkt me dat om er toch weer voor te gaan of niet. Persoonlijk zou ik het wel heeeeel moeilijk vinden om een eisprong voorbij te laten gaan maar misschien is het sowieso goed om 1 ronde "over te slaan"? Misschien is dat voor je lichaam wel goed, zodat je lichaam goed kan ontzwangeren. Maarja, het is moeilijk daar advies in te geven. Dat is natuurlijk puur een beslissing van jou en je man! Blijft lastig!
Bij de fertiliteitskliniek zeiden ze tegen mij dat als ik 3 eitjes op komst had, dat ik dan veilig MOEST vrijen voor het geval ik een 3-ling zou krijgen. Ik zei al meteen tegen Robin dat ik niet naar dat advies zou luisteren. Je mag maar 6 maanden Clomid slikken en dan ga ik geen maand overslaan. Wat is de kans nou dat EN 3 eitjes bevrucht worden EN dit goed blijft gaan! Per eisprong heb je maar een kans van 20% om zwanger te worden dus reken maar uit hoe klein de kans is dat er 3 tegelijk bevrucht worden! En dan nog... Alles beter dan niets want zonder eisprong word ik ook niet zwanger!
Dus over 4 weken krijg jij de uitslag van het bloedonderzoek? Wij krijgen de uitslag in januari (dan krijgen we ook een 2e samenlevingstest). Ik ben wel erg benieuwd naar de uitslagen hoor.. vind het ook wel een beetje eng jij niet?

Ik heb de hele dag al vreselijke rugpijn en buikpijn, echt heel erg! Ik denk dus echt dat ik ongesteld ga worden de komende dagen. Balen hoor!!

Dikke kus F.

Hoi meiden,

Wauw....mijn complimenten hoe positief jullie met alles omgaan!!!

Vandaag is mijn rugpijn weer super ernstig, geloof iets te veel stress!!!
Vanochtend een patient dood in bed gevonden! Waren 4 zieken personeelsleden van de 6. Dus toch te veel gedaan! Opzich niet lichaamlijk, maar toch slaat het erin als een bak steen!

Morgen echt rustig aan proberen te doen! En hopen dat er geen gekke dingen gebeuren!

Fred, wil je geen hoop in praten, maar mijn zwangerschap begon ook zo! Pijn in mijn rug, krampjes in mijn onderbuik.....ben benieuwd en duim echt hard voorje!

En Monique, in jou geval zou ik echt snel weer proberen! Ook omdat ik erg ongeduldig ben, maar zou je lichaam een eisprong hebben als je nog niet zwanger mag worden? (Fred, bij jou is dit anders, 7 maanden geen eisprong is ook onnaatuurlijk) Anders zouden vrouwen ook wel een eisprong hebben tijdens borstvoeding of zwangerschap!
Klinkt misschien wat wazig, maar waarom moet altijd alles medisch gezien worden?

Ok laat ik maar stoppen, anders krijgen de hormonen de overhand!

Gaan jullie nog iets leuks doen met kerst en oud & nieuw?

Liefs Nienepien

Hoi lieve Nien (Monique, ik heb nog een berichtje hierboven voor je staan),

Ben blij dat de 3 musketiers weer even "bij elkaar zijn". Vind het echt fijn dat we dit contact zijn blijven houden!!!

Maar goed, ik hoop zo dat je gelijk hebt Nien. Ik kreeg vanmiddag ook steken in mijn borsten en ik vond het heerlijk hahahahaha. Ik bedoek daarmee dat ik dacht, als dit tekenen zijn van een zwangerschap.. laat maar komen!!
Zelf weet ik het niet hoor. Ergens, heel stiekem, denk ik soms, misschien ben je echt wel zwanger, maar die gedachte verban ik meteen weer omdat ik het niet eens durf te denken! Ik kan eigenlijk pas maandag testen maar ik ga toch gewoon zaterdag testen!
Ik had de hele dag zo'n buikpijn (echt waar mijn eierstokken zitten volgens mij) dat ik niet mee ben gegaan met het afdelingsuitje. Ik wilde gewoon lekker thuis zijn met mijn mannetje.. alleen was ik te laat om dat aan Robin te melden want hij liep net naar de sauna! Ach, dat avondje relaxen ontneem ik hem natuurlijk niet! Ik heb lekker Chinees laten bezorgen en ik ga lekker op tijd naar bed vanavond! Dan ga ik vanuit bed nog wat tv kijken. Morgen nog 1 dagje werken en dan weekend!!

Nien, als ik dat van jou lees (dat je iemand in bed aantrof die was overleden) dan gaat er echt even een schok door me heen. Jullie zijn dat misschien wel iets gewend maar ik zou er echt helemaal kapot van zijn. Heel goed, dat je het morgen wat rustiger aan gaat doen! Je moet echt op jezelf passen, al helemaal als je rugpijn hebt! Ik heb dat nu dus ook en dan merk je echt hoeveel je je rug wel niet gebruikt!! (jij helemaal nu met een kindje in je buik). Is het trouwens een druk kindje? Het schijnt dat als de moeder stress heeft, het kindje in de buik ook druk is.

Ik ga met Kerst niets speciaals doen. Eerste Kerstdag gaan we 's middags naar mijn schoonouders en 's avonds eten we bij mijn ouders. Tweede Kerstdag gaan we heel uitgebreid ontbijten en daarna moet Robin alweer aan het werk en ga ik naar mijn ouders. Met Oud & Nieuw moet Robin ook werken dus dan ga ik ook weer naar mijn ouders hahaha. Wel gezellig hoor want mijn zus en haar dochter wonen daar nu ook tijdelijk (mijn zus is gescheiden en staat nog op de wachtlijst voor een huurhuis). Gaan jullie nog wat leuks doen?

Nou lieverds, ik spreek jullie snel weer! Monique, succes weer op je werk en Nien, pas goed op jezelf en de kleine!!

X F.

Heee meiden,

Tjee Nien, dat is inderdaad wel schrikken als je een bewoner op die manier aantreft.
Hopelijk heb je de mogelijkheid op het werk om over zulke dingen te praten.
Als er zoveel ziek zijn worden die dan niet vervangen?
Jullie kunnen toch onmogelijk het werk er bij doen.
Je lijkt me wel een type die aangeeft hoe ver je kunt gaan.
Toch?
Wel doen he!!

Nog even over het wel/niet meteen proberen zwanger worden.
Lijkt me zelf ook wel moeilijk.
Bijna onnatuurlijk!
Misschien de eerste maand [een beetje] voorzichtig?
Maar als ik dit schrijf denk ik al, hoop, hoop....

Met de kerst zit ik in de nacht.
maar natuurlijk gaan we ,s middags wel weg, naar familie.
Met oud en nieuw gaan we met vrienden gourmetten.

Verder zit ik momenteel goed in mijn vel[hoe raar het ook klinkt]
Ben naar de kapper geweest.
Is echt leuk geworden.
Dan voel je je ook al beter.
En ik heb vanmorgen mijn sol. gesprek gehad.
Dit is ook goed verlopen.
Voor maandag krijg ik de uitslag.
Ik heb heel goed aangegeven wat ik wil.
Normaal probeer ik me zoveel mogelijk aan te passen maar heb nu niets te verliezen.
Gaf een super gevoel!

En.......ik ga op vakantie!!!!!!!
Mijn mannetje had in het geheim contact met mijn werk gehad.
Gisteren heeft hij het moeten vertellen omdat ik vanmorgen een sol. gesprek had.
En op het gesprek heb ik het vanmorgen ook verteld.
Kon wel....
Dus nu gaan we 8 jan. voor een week op wintersport!!!!
We vliegen naar Bulgarije.
Lief dat hij dat zo bedacht heeft he!
Lekker even met z,n tweeen.
Deze dingen met elkaar maakt naturlijk ook dat ik me beter voel.
Sommige dingen komen op het juiste moment!!

Fred, jehad het v.d week over rugpijn.
Je dacht dat dit een naderende ongi was.
Dit hoeft niet per se.
Ik heb het bij een naderende ongi maar ook bij zwangerschap.
We houden hoop hoor!!!

Nou meiden, tot snel!
Jullie horen natuurlijk nog hoe de sol. is afgelopen.

Doeiiiiiiii,
kus, MOnique2

Terug
Bovenaan