Nienepien (de bijna mama!!)

Hoi lieve Nienepien,

Ik had nog een stukje voor je staan onder een ander berichtje maar dat staat zover naar beneden, dat ik het hier nog maar even plaats.

Hoi lieverd,

Dat klinkt allemaal goed zeg! Dus het kindje is al aan het indalen? Wat geweldig zeg! Zie je op tegen de bevalling?

En wat zul je blij zijn als je volgende week met verlof kan! Werk je langer door en dat je daarna nog 2 weken extra hebt? En neem je nog ouderschapsverlof? Wel leuk hoor dat ouderschapsverlof maar ik hoorde dat het onbetaald is! Dan kan ook niet iedereen daar gebruik van maken. Al vergoeden ze 1 maandje voor 50% dan zou dat al mooi zijn!

Onze Monique is nu heerlijk op vakantie. Ik hoop dat ze een super vakantie hebben, dat hebben ze verdiend! Het zou me trouwens niets verbazen als onze Monique weer zwanger is, als ik haar kwaaltjes weer hoor..

Met mij gaat alles goed. Ik ben eergisteren met een vriedin in Apeldoorn wezen winkelen en gistren ben ik weer wezen shoppen met mijn schoonmoeder.... Veel geld uitgegeven!

Verder heb ik netjes geklust van de week dus nu maar weer afwachten tot volgend weekend...

Ik had gisteren trouwens wel ineens veel vochtafscheiding en steken in mijn onderbuik.. voor het geval het een tweede ei was, hebben we nog maar even een keer extra geklust..

Meis, veel sterkte deze laatste week en houd ons op de hoogte in de komende spannende weken!

Kun je trouwens nog wel goed slapen?

X F.

Hoi meisje!

Pfffff.....nog 2 weken doorwerken? Ik moet er niet aan denken! Zou dit ook niet kunnen, want ik zit al in de ziektewet en dan ga je automatisch 6 weken voor je datum met verlof.
Ook ouderschap is niet van de partij, dit is onbetaald en voor ons daardoor geen optie! We zien wel hoe het allemaal gaat lopen. Volgende week gaan we nog een midweekje naar duitsland om te skieen, er ligt alleen geen sneeuw...dus ben benieuwd.

Knap hoor al dat klussen, je houdt je libido wel hoog. Moet eerlijk zeggen dat bij ons het slop er behoorlijk in zit! DIt ook omdat mijn buik in de weg zit en we het allebei een beetje eng vinden.

Als ik eenmaal slaap, slaap ik redelijk, maar voordat ik slaap is het een groot drama.

Lekker he al dat shoppen ,moet eerlijk zeggen dat ik blij ben als ik ook weer lekker kan gaan shoppen, vind het nu zonde van mijn geld want over 8 weken pas ik het niet meer!
Maar dan...........

Kan niet zeggen dat ik tegen de bevalling opzie, weet niet goed wat ik moet verwachten en heb me op het ergste voorbereid, dus ben benieuwd of het echt zo erg is. En kan niet wachten tot we ons kindje echt kunnen zien.

Waarneer is nu jou nod? Over 12 dagen?

Ben benieuwd.

Ik ga maar is even man lief van zijn werk halen, voor hij denkt dat ik hem vergeten ben!

Liefs Nienepien

Hoi lieve Nien,

Nee, inderdaad ouderschapsverlof is onbetaald. Ik blijf dat bizar vinden. Als je nou de mensen de mogelijkheid geeft 1 maand op te nemen tegen 50% maarja, dat is niet zo. Dan te bedenken dat het tot een jaar of 2, 3 terug nog tot 70% vergoed werd, of zelfs helemaal. Oneerlijk!

Maar goed, nog 1 weekje en dan zit het werken erop. Heerlijk lijkt me dat. Mijn collega had iets heel bizars. Ze is per 1 januari met zwangerschapsverlof. Vlak voordat ze met verlof ging, vertelde de gyn doodleuk dat ze al die tijd uit waren gegaan van een verkeerde uitgerekende datum. Haar uitgerekende datum werd zo met 10 dagen naar voren gehaald! Ze had dus allang met verlof gekund! Echt bizar en ze baalde ook als een stekker want ze krijgt deze nu niet meer vergoed (ze was nl. al zolang mogelijk gebleven).

Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten om je kindje te zien! Plaats je wel een foto op de website? Ik kan niet wachten je kindje ook te zien en ik denk Monique ook niet!

Maar Nien, je gaat skieen binnenkort? Is dat wel verstandig met je dikke buik? Ben je niet bang dat je valt? Of ga je alleen wat langlaufen?

Robin en ik hebben de vakantie ook geboekt. We vertrekken 20 juni voor 16 dagen naar San Francisco en vliegen business class met KLM... jaja, dat wordt druk sparen dus! Heb er ongelooflijk veel zin in!

Mijn NOD is trouwens al volg. week zondag (12 dagen na mijn ei heb ik altijd de nod). Duim je voor me? Ik probeer heel erg mijn hoofd koel te houden en tot nu toe lukt dat nog aardig.

Nou lieverd, heel veel sterkte deze komende week en ik hoop snel weer wat van je te horen.

Dikke kus van je maatje!

Terug
Bovenaan