Nienepien en Monique

Hoi Monique en Nien,

Even een vliegensvlug berichtje want ik word zo opgehaald om te gaan sporten (geen zin!!).

Monique, het oppassen viel dus een beetje tegen qua rust? Zelf had ik vroeger ook veel last van heimwee. Overdag was ik heel dapper maar zodra het donker werd, huilde ik om mama haha. Tja, je voelt je zo rot als oppas omdat je bang bent dat ze het niet leuk heeft gehad maar bijna alle kinderen hebben het. Wel heel lief dat je je nachtrust opofferde voor een nachtje op de bank :)

Nien, hoe is het nou met jou? Is het nou nog gelukt met het veranderen van je hypotheek? Ik weet dat je daar toen zo mee bezig was. Voel je je verder weer een beetje ok?

Zelf ben ik nog niet ongi maar ik heb sinds een paar uur wel hoofdpijn dus het zou me niets verbazen als ik het zou worden. Ik ben wel een beetje onzeker nu. Misschien heb ik wel helemaal geen eisprong gehad! Normaal word ik al 10 of 11 dagen na mijn ei ongesteld. Nu zit ik al 2 dagen na mijn NOD. Woensdagmorgen (als ik nog niet ongi ben) nog maar even een testje doen. Ik ben wel heel gelukkig dat ik al snel naar de gyn mag. Ik ben er wel een beetje nerveus voor maarja, het is voor een goed doel!

Nou lieverds, ik spreek jullie snel weer!

Monique, ik zou het zeker even aangeven bij de gyn dat je zolang ongi bent. Misschien is het niets, maar het is wel goed als hij even een hormonaal onderzoekje ofzo kan doen.

Dikke kus F.

Heee Fred,

Nag 1 dagje en dan mag je naar de gyn.
Volgens mij zit ik net zo in spanning als jij!
Moet morgen weer beginnen met werken, maar kom morgen avond zeker even op het forum kijken hoe het is gegaan.

Ik ga het inderdaad ook aangeven dat ik zolang "ongi" ben [echt ongi is het n.l niet, maar normaal is het niet]
Jij hebt de smaak goed te pakken i.v m sporten.
Heb je al resultaat/lekkerder voelen/meer conditie.
Ik heb trouwens normaal volgens mij ook een vrij snelle ongi. na mijn ei.
Zou dit positief of negatief zijn?
Ik neem al mijn temp. lijsten maar mee naar de gyn.

Gisteren na het sporten trof ik een achterbuurvrouw.
Voor het eerst echt met haar gepraat.
Zij heeft in 1 jaar tijd 2 keer een kindje verloren in de 5e maand.
Ondanks dat we elkaar niet kenden hebben we een heel leuk gesprek gehad.
Je hebt zoveel herkenning bijelkaar.
Je voelt., net zoals wij met elkaar een soort verbondenheid.
Mooi is dat he.

Morgen dus weer werken.
Ik hoorde gisteren dat onze zorgmanager ontslag heeft genomen.
Volgende week heb ik een belangstellingsgesprek, ben benieuwd.
Maar het schijnt niet echt leuk te zijn momenteel.
Ik zit te denken om contact op te nemen met de thuiszorg, misschien hebben ze daar nog iemand nodig.
Het blijft een lastige situatie, daarbij is het op dit moment moeilijk om iets anders te vinden.
Morgen maar even kijken "hoe het voelt"
.Fred, ik zal morgen aan je denken!

Liefs, Monique

Hoi meis,

Bedankt dat je zo met me meeleeft! Ik ben nog steeds niet ongi en snap er echt niets van. Heb ik dan wel een eisprong gehad??? De CB gaf niets aan maar de MB wel en ik had cervixslijm en steken in mijn linker eierstok. Gelukkig kan ik morgen al naar de gyn. Ik heb trouwens ook nog een testje gedaan net.. helemaal niets.

Ik ga morgen zeker een berichtje op het forum zetten over hoe het is gegaan. Denk aan me!!

Succes morgen weer op je eerste werkdag. De avond voordat ik na een vakantie weer moet gaan werken, ben ik altijd heel chagerijnig maarja, als je dan weer op je werk zit, dan zit je er zo weer in. Nu is het bij jou nog iets anders gezien die onzekere situatie. Je kunt altijd bellen met de thuiszorg toch? De banenmarkt trekt weer wat aan dus je weet maar nooit!

Wat een verhaal dat je buurvrouw 2x een vroeggeboorte heeft gehad na 5 maanden. Zo zie je maar wat een wonder een klein kindje is! Ons wondertje komt nog wel Monique!!

Tot morgen, heeeeel veel succes op je werk!

X F.

Hoi meiden,

Het heeft even geduurd, maar ben erg druk geweest met de babykamer. En hij is nu af!!! Ben nu wel helemaal moe, maar het is niet anders.

Fred, wou je nog wel even heel veel suc6 wensen morgen bij de gyn. Vind het erg vervelend voor je dat je nog geen duidelijkheid hebt, maar je bent in ieder geval nog niet ongi als je naar de gyn moet hhop ik.

En Monique, weet zo goed hoe je je voelt zo een dag voor dat je weer aan het werk moet. Dan lijkt die drempel zo hoog om te nemen en weet je even niet meer waarom je je altijd zo uit slooft.
Als je je echt niet meer op je plek voelt, moet je echt iets anders zoeken, maar neem er de tijd voor om je te orienteren!!!

Morgen ben ik weer heel de dag de hort op, probeer zeker morgen avond nog even te kijken, want ben naturlijk bere nieuwschierig hoe het met jullie is!!!

Tot snnel, met een dikke kus

Nienke

Hoi Nien,

Wat lekker dat je babykamer al helemaal af is. Raar idee lijkt me dat dat daar straks jullie babytje in komt te slapen! Doe je het wel een beetje rustig aan de komende tijd? Er gebeurt van alles in je lijf dus geef je lijf een beetje rust... al begrijp ik dat dat moeilijk is. Gaat het een beetje op je werk? Ben je 's avonds niet helemaal kapot??

Nou meiden, straks naar de gyn ... Ben toch wel nerveus hoor!!

Ik laat jullie natuurlijk vandaag nog weten hoe het is gegaan!

X F.

Hoi,

Nou Fred, heb net je verhaal van de gyn. gelezen.
Een prettig idee dat ze iets gaan doen lijkt me.
Uit het bloed kun je erg veel info halen.
Zeker gezien het feit dat je moeder en zus erg vroeg in de overgang waren lijkt me dat toch wel een wat geruststellender idee.
Dus geen ei gehad. Dat ze dat allemaal kunnen zien he!
Nu eerst weer de uitslag afwachten...het blijft hier ook maar spannend.
Ik heb je e-mail ontvangen hoor!
Nien, leuk dat het kamertje nu echt af is.
Ik heb [boven verwachting] een erg gezellige eerste werkdag gehad.
Ik heb echt veel gelachen.
Het is sosms ook maar net met wie je werkt.
Mijn collega vertelde dat er ook een collega was die al een briefje met namen erop had meegenomen wie er het langst waren [dus die en die hoefden zich geen zorgen te maken]en steeds maar weer zeuren.
Nou daar doe ik NIET aan mee hoor!
Ik weet nu wel dat mijn nachtdiensten en avonddiensten komen te vervallen.
Blijven er alleen nog dagdiensten over.
Volgende week heb ik een gesprek waarin ik mijn wensen kenbaar kan maken.
Het lastige is dat er nu met een vertrekpremie word gewerkt.
Des te eerder je vrijwillig ontslag neemt des te meer maanden je je bruto maandsalaris krijgt.
Het blijven echt moeilijke keuzes.
Wordt vervolgd!!!!

Mijn zus belde net of ik met de opening van hun vernieuwde snackbar [ze hebben een cafe en snackbar]
clown wilde zijn voor de kinderen.
Tuurlijk!!!Als ik maar redelijk onherkenbaar ben!
Ben ook al eens zwarte piet geweest.
Is wel wat voor mij, beetje "gek" doen.
Ik heb vandaag trouwens geen bloed of wat dan ook gezien.
Als het zo blijft kan ik maandag dus gewoon voor mijn uitstrijkje.
Nou meiden, fijne avond en tot kiekes!!!

Liefs, Monique

Hoi meiden,

Heb ook je stukje gelezen Fred, en ben heel blij dat je serieus genomen bent. Ben benieuwd wat er nu verder komen gaat.

Monique, ik zou zeggen neem die premie en je hebt echt wel snel weer iets nieuws. Zonder avond en nachtdiensten blijft er niet veel over, behalve je gewone salaris. Maar de beslissing is aan jou/jullie!!!!

Moet zeggen dat ik het echt moeilijk vind om rustig aan te doen, vooral 's avonds voel ik me daardoor ellendig en beroerd. En elke keer neem ik me voor om me dan maar ziek te melden en in bed te blijven, maar 's ochtens sleur ik mezelf er toch weer uit en voor ik het weet voel ik me weer beroerd.
Maar het moeilijke van ziek melden is dat ik niet ziek ben!!!! En daardoor voel ik me weer schuldig.
Ook lig ik veel te piekeren, waardoor ik 's nachts slecht slaap! Dus kort gezegd draai ik in een circeltje rond.

Nou dames, bedankt even voor het klagen! Hier is trouwens nog mijn e mail adres, was ik straal vergeten! nienke@debrouwers.com

Tot heel snel en slaap lekker vannacht!!!

Nienke

Hoi meiden,

Nien, toch proberen een beetje rustig aan te doen hoor. Desnoods meld je je een keer ziek om even tot jezelf te komen. En schuldig hoef je je niet te voelen want het is heel erg logisch dat je soms even rust nodig hebt. Je bent ook zo druk geweest de afgelopen tijd! Heb je van het weekend nog vrij? Hopelijk kun je dan met je mannetje even genieten van een paar dagen rust!

Monique, aan 1 kant wel lekker dat je geen nacht en weekend diensten meer hebt maar dat zal er wel inhakken op je salaris lijkt me. Ben benieuwd hoe je gesprek gaat en mocht dat niet goed gaan, of je er geen goed gevoel bij hebt, je snel iets anders vindt!

Met mij gaat het prima. Ik probeer me niet gek te maken over wat er allemaal uit het onderzoek kan komen. Voor de mk was alles nog prima in orde dus ik probeer positief te denken, dat alles snel weer in orde komt.

Monique, succes met je uitstrijkje. Moet je ook niet naar de gyn maandag? Ik ben benieuwd wat hij zegt! Misschien krijg je ook wel een hormonaal onderzoek!

Nou, ik maak het een beetje kort want ik ben erg moe. Ik spring onder de douche en kruip lekker mijn bedje in!

Dikke kus F.

Terug
Bovenaan