Nier stuwing

Hi! Ik heb met 23 weken zwangerschap opgenomen gelegen in het ziekenhuis met een nierbekkenontsteking. Bij de echo’s was toen ook stuwing in mijn linkernier zichtbaar. Wat mij het beste helpt is veel water drinken. Zodra ik een dag wat minder goed drinkt voel ik direct die nier weer. Terwijl de ontsteking allang verholpen is, dus dat is dan denk ik echt de stuwing die ik voel. Ik heb me er maar aan over gegeven dat ik vaak moet plassen. Dus zodra ik er ‘s nachts ben uit geweest om naar het toilet te gaan neem ik weer een glas water. Alles om te voorkomen dat ik nog een keer zo’n nierbekkenontsteking moet meemaken. 

Wat een verhaal! Ik ben 26 weken zwanger en afgelopen week opgenomen met koliekpijn. Wat blijkt: kindje knelt de boel af en daardoor is mijn nier vergroot.
Ik kreeg de tip om op de linker zijde te slapen en verder is het afwachten. Vooral hopen dat het niet meer zo heftig terug komt.

Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gehad rond de 23 weken. Had toen nog een erg kleine buik en baby drukte zo op de urineleiders dat er dus nierstuwing ontstond. Is niks tegen te doen. Ik heb er ongeveer een week last van gehad, enige wat verlichting gaf was in een warm bad zitten. Dus heb toen een week in bad geleefd.... na een week leek het alsof mijn buik ineens flink naar voren ploepte en er dus weer ruimte was, waardoor de druk weg was. Toen ineens nergens meer last van.

Dat gaven ze bij mij inderdaad ook aan, dat die kleine de urineleider dichtdrukte. 
Hopelijk daalt hij/zij lekker vlot in en heb je dan misschien iets meer ruimte en minder last! Het is echt een rotpijn!

Ja ik helaas ook met beide zwangerschappen wat doet dat zeer zeg ! Inderdaad advies warmte en af en toe paracetamol en op je zij gaan liggen . 
Succes :) 

Terug
Bovenaan