Nierstuwing - 23 weken

<p>Hey dames,</p><p>Ik heb hulp/tips en ervaringen nodig...</p><p>Ik was 20 weken zwanger toen ik voor de eerste keer op de spoed ben gekomen met verschrikkelijke pijnen aan mijn rechternier. Heb er toen uiteindelijk 6 dagen gelegen.</p><p>Ze zagen dat mijn nier opgezwollen was en dachten meteen aan nierstenen of nierstuwing. Ze hebben toen een stent geplaatst van mijn nier naar mijn blaas, maar dat heeft mijn lichaam afgestoot en hebben ze er na een week terug moeten uithalen.</p><p>Deze week had ik weer een niercrisis, mijn partner had me gevonden en weer naar de spoed gebracht. Heb er toen 2 dagen aan baxters gelegen maar de dokters staan met hun rug tegen de muur, zeggen ze. Ik ben nu 23 weken en naar huis gestuurd met buscopan, papaverine en dafalgan forte maar eerlijk? Dat werkt allemaal niet .Op mijn linkerzij liggen helpt een beetje, maar de pijn blijft constant.</p><p>Zijn er vrouwen die dit ook hebben en tips hebben voor me? Blijft dit de hele zwangerschap of moet ik hier even door?</p><p>Alvast bedankt voor de reactie(s)</p><p> </p><p> </p>

Wat vervelend zeg! Ik weet hoeveel pijn het doet! Ik dacht echt dat ik ging bevallen ofzo ? Buscopan heeft bij mij wel goed geholpen, dus ik heb helaas geen tips voor je. Hopelijk knap je snel op!

Ik heb dit ook gehad met 24 weken, ze hebben bij mij vrij snel door de grootte van mijn niet op dat moment een nefrodrain geplaatst. Dat is een slangetje direct in je nier, die gaat via je zij, tussen je ribben door naar je nier. Ik heb 5 weken ongeveer met een urinezak gelopen. Na 4 weken ‘iets’ uitgeplast en na een week geen urine meer in de urinezak mocht de drain eruit gelukkig. 
Het was geen pretje maar beter dan de pijn die ik had. 
Veel sterkte en ik hoop dat ze nog iets anders/meer kunnen doen dan dat ze nu hebben gedaan. 

Hoi hoi, ik ben afgelopen zomer bevallen van mijn dochter en had ook vanaf 22 weken nierstuwing. Met 25 weken in het ziekenhuis beland en heb toen een nefrodrain gekregen. Dit is geen pretje maar alles beter dan die helse pijn. De drain is tot na mijn bevalling blijven zitten (ben met 38 weken ingeleid). Ik wens je heel veel sterkte. Bij sommige vrouwen gaat het na een paar weken weer over als de baby draait ofzo. Bij mij jammer genoeg niet.  Gr grietje 

Hallo Grietje 
Ik heb met 23 weken afgelopen zondag ook een nefrodrain gekregen ivm stuwing van mijn nier en urineleider. Nou is mijn vraag aan jou hoe ging dat tijdens en na de bavalling na de tijd kon hij er gewoon uit? En had je nergens geen last meer van ? Omdat ze bij mij twijfels hebben of van de zwangerschap komt of van een niersteen zouden ze dan na de tijd nog een CT scan doen ofzo ? 

groetjes Suzan 

Ik heb hier ook al vroeg last van en nu ik 31 weken ben is het sinds een week of 1,5 ook weer terug. Vreselijk gevoel. Loop soms tegen de muur op maar slik paracetamol. Dit was ook het advies van de vk. Nog niet naar het zh hiervoor geweest. Ellende is dat de paracetamol moet inwerken maar goed meer kan ik niet doen. 

Helaas kan het zijn dat je er op en af tot aan het einde last van houdt. Het heeft te maken met de groei vd baarmoeder. 

Terug
Bovenaan