Nierstuwingen

<p>Ik heb sins een week zo'n pijn recht bij de ribben zaterdag avond hield ik de pijn echt niet meer en maar contact opgenomen met de verloskundige zij stuurde mij door naar het ziekenhuis met de vermoeding dat het rechts nierstuwing kon zijn zaterdag avond mocht ik ook weer naar huis en buscopan meegekregen als zetpil vanochtend moest ik weer voor controle naar het ziekenhuis En buscopan heeft niet geholpen en hun zijn er nu wel zeker van dat het nierstuwing is Als ik sochtends wakker word is de pijn nog wel te doen naar een uurtje word er steeds erger en einde van de middag tegen de avond hou ik het niet meer uit ik kan bijna niet meer zitten liggen of staan het enigste wat een beetje helpt is een warme kruik ik ben woensdag 30 weken zwanger en die pijn is echt niet meer te doen heeft iemand tips voor mij  ? Of iemand die hier ervaring mee heeft ?</p>

Toevallig bekend met deze klachten ivm mijn werk binnen de urologie.
De baarmoeder duwt de ureter (gedeeltelijk) dicht waardoor de urine stuwt in de nier. Wat je kan doen tijdens een aanval is tegen de muur staan met je bekken gekantelt. Zegmaar voorover buigen zodat je baarmoeder naar voren kantelt en de druk zo van de uretee afgehaald wordt. Indien dit niet afdoende werkt en de nier blijft stuwen zal je doorverwezen worden naar de urologie voor verdere behandeling.
Komt veel voor bij zwangeren....

Ja de gynaecoloog raden mij aan op knieën en handen te gaan zitten 6x per dag zodra ik dat doe verminderd de pijn op dat moment wel even maar zodra ik weer opsta of ga zitten heb ik weer zo veel pijn per dag word de pijn steeds erger en het plassen verminderd ook ik heb wel iedere keer zo gigantch veel dorst en drang om te plassen en zodra ik plassen ga is het maar een klein beetje ook hebben ze mijn urine getest die was gewoon schoon veder weet ik mij zo geen raad meer met de pijn en kan ook bijna niks doen qwa schoonmaken of hond lopen de pijn is echt continu aanwezig 

Ook hier bekend ermee. Vorige week mee opgenomen geweest in het ziekenhuis, na wat ik dacht dat een blaasontsteking was.
Hier in Belgie doen ze er in de zwangerschap liever niets mee. Mede omdat ze niet met 100% zekerheid kunnen zeggen wat het is omdat de urineleiders alleen met een CT scan in kaart gebracht kan worden. Met een echo was wel zichtbaar dat mijn nier vergroot was door het niet weg kunnen vloeien van de urine.
Uitleg gehad over ‘n kijkoperatie en evt inbrengen van een ‘standje’. Doen ze nu niet omdat het kan leiden tot vroeggeboorte. Als ik 33/34 weken ben willen ze het evt wel doen, ben nu pas 28 weken.. Als de pijn niet meer uit te houden zou zijn kon ik wel opgenomen worden voor pijnbestrijding, maar ook dit is niet wenselijk voor de baby. 
Dus voor nu uitzingen, helaas. Bij mij gaat de pijn wel echt op en af met bloed in mijn urine. Dus de mogelijkheid zou ook nog een niersteen kunnen zijn, gaf de uroloog aan. Hoewel zijn verdenking echt op nierstuwingen uit kwam.
Als jouw pijn zo onuitstaanbaar is kun je misschien eens informeren naar de mogelijkheden voor pijnbestrijding?
in ieder geval; heel veel sterkte en succes! 

Ja, ze kunnen een kathetertje inbrengen van nier naar blaas waardoor urine kan aflopen. Liever niet natuurlijk via zwangerschap..  maar de mogelijkheid is er wel. Pijnstilling kan inderdaad ook maar ook niet wenselijk tijdens zwangerschap, alhoewel dit ook niet bewezen schadelijk is voor de baby (maar ook niet bewezen dat het niet schadelijk is). 
Wanneer de pijn weg komt bij een niersteen is er ook sprake van stuwing, echter de oorzaak is dan niet de baarmoeder mar een steen..

Ik heb dit bij 24 weken ook gehad. In 1 dag is de pijn zo erg geworden dat ik opgenomen ben en ze een nefrodrain geplaatst hadden omdat mijn niet zo opgezwollen was en de pijn ondragelijk was. 
Na 5 weken ongeveer is de drain weer verwijderd omdat ik ‘iets’ uitgeplast had en er geen urine meer via de drain in de opvangbak kwam en ik geen pijn meer had. 

Ik moest gister weer terug naar het ziekenhuis ze hadden een echo gemaakt van de rechter nier nu bleek dus dat hij zo erg verstuwd was dat als ik er nu niks aan zou doen mijn nier het na de zwangerschap niet zou redden nou hebben ze gister op de OK onder volledige narcose een dubbel j Katerther geplaats en gister avond mocht ik weer naar huis ik heb op het moment zoveel pijn dat ik alleen maar huilen kan en het uitkreun van de pijn vanacht hooguit een uurtje geslapen en paracemol help ook niet ik ben vandaag 30 weken en 4 dagen ik had liever met de pijn van de nier blijven lopen dan deze pijn want deze is nog 10x zo erg ik hoop dat de pijn snel een beetje minder word en ik de laaste 9 a 10 weken nog wel even kan genieten van de zwangerschap was gister ook doods bang voor de narcose aangezien de kleine maar gelukkig ging alles goed en doet hij het ook goed 

Terug
Bovenaan