Niessen

Hoi,

Mijn dochtertje van 2 maanden niest ontzettend veel.
Het begon met zo'n 2 niesjes per dag, maar het lijkt zelfs met de dag erger te worden.
Soms niest ze wel 12x op een dag (altijd 2x niessen achter elkaar....)

Het consultatiebureau zei dat het alleen stofdeeltjes op de luchtwegen zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar zoveel van moet niessen.
 
Sinds gisteren merkte ik ook dat ze een beetje een snotneusje heeft.
Ik weet niet echt of een 2 maanden oude baby al echt verkouden kan zijn?!

Wie heeft hier ook ervaringen mee???

Doei Pascalle
 
Nou echt wel dat babies van 2 maanden verkouden kunnen zijn! Jamey was dat ook vanaf 8 weken en is het voortdurend... het is wel heel zielig maar het schijnt normaal te zijn. Jamey niest ook best vaak, niet 12x maar regelmatig. Het schijnt ook dat ze niezen als er (zon)licht op hun gezichtje schijnt. Ik geef Otrivin in het neusje en Luuf op z'n ruggetje dat helpt goed.
En knuffelen helpt ook heel goed.

Groeten, taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
hoi pascalle

het is zeker waar ja dat baby's al zo jong verkouden kunnen zijn.
onze dochter (nu 4 en een halve maand) is ook bijna doorlopend verkouden.
snotneusje, niezen(vaak), hoesten.
ze hebben bijna geen weerstand en dit moet worden opgebouwd. wij gebruiken regelmatig neusspray, bisolvon druppels (is er nu ook voor baby's) en dit heeft effect. ze blijft dan ongeveer 2 weken klachtenvrij en dan beginnen we weer opnieuw.
maar ja, het weer zit natuurlijk ook niet mee, miezerig, nat dan weer koud.
het komt dus meer voor dat baby's al zo jong verkouden zijn.

groetjes van miranda, moeder van denise
 
Hoi,

Jamila nieste ook van af het moment dat ze uit de buik kwam tot dat ik stopte met koemelk produkten te drinken/eten( via borstvoeding). Niet gezegd dat dit bij iedereen het geval is maar ja het viel hier echt op dat het niezen vrijwel meteen stopte ook had ze geen verstopt neusje meer.

Renée
 
Terug
Bovenaan