niet 9 weken maar 5 weken zwanger.

Vorige week had ik een positieve zwangerschapstest. terug rekenend zou ik al 8 weken zwanger zijn. We hebben gelijk een afspraak met de verloskundige gemaakt, en hebben afgelopen maandag de eerste echo gehad. Maar tot onze verbazing was ik nog niet zover (leuk he, die onregelmatige menstruatie?!), het bleek dat ik nog maar 5 weken zwanger was. Nu mogen we over 2 weken weer komen, aangezien er alleen maar een vruchtzakje met een heel klein vruchtje zichtbaar was.

Dan denk je dat je het mensen al bijna kunt gaan vertellen, en zo moet je nog 4 weken extra wachten...

oei das enorm balen, pfff nog 4 weken extra je mond moeten houden zal niet meevallen. Gelukkig was er wel echt een vruchtzakje das dan in ieder geval wel fijn
veel succes

Oh wat vervelend!! Maar aan de andere kant zag de kleine er dus wel goed uit! Alles voor de baby's!!

Succes met nog even je mond houden en welkom bij de Junimama's!

Gister had ik enorm last van buikkrampen en wat bloedverlies dus ik naar de huisarts gebeld: Kreeg ik vervanger aan de lijn maar ik mocht wel komen.

Kom ik daar en ik verteld dat ik volgens mijn eigen huisarts 8 weken zou zijn en hij dacht gelijk aan een miskraam of evt een buiten baarmoederlijke zwangerschap. Dus mocht ik naar het kleine ziekenhuisje een paar km verderop voor een echo om te kijken hoe en wat.

In het ziekenhuis was ik gelijk aan de beurt omdat de huisarts al gebeld had en bij die echo zei die man: Het zit niet goed hoor ik denk toch echt aan een buiten baarmoederlijke zwangerschap. Dit omdat hij wat zag in zowel mijn baarmoeder als ineen van mijn eierstokken.
Ik helemaal in tranen mijn vriend opbellen omdat die nog aan het werk was en naar het grotere ziekenhuis moet komen voor gesprek met de gyn en een naderende operatie.
Komen we bij de gyn voor een 2e echo (dit maal een inwendige) zegt hij met opgeheven hoofd: je hoeft je geen zorgen te maken alles ziet er prima uit alleen ben je nog maar 5,5 week ipv 8 weken...
En dat gene wat ze inmijn eierstok vonden was iets wat de hormonen regelde voor de zwangerschap.

Nu mag ik dus iedere week bij hem terug komen en gaat ie elke week een echo maken om te kijken of alles goed blijft gaan...

Maar man wat vervloek ik die gene die me had verteld dat het een buiten baarmoederlijke zwangerschap was.

Pfff kan me voorstellen dat je het schompes schrikt

Wel fijn dat er zo snel meer duidelijkheid voor je was. En stiekem lijkt het me ook wel fijn om de kleine elke week te mogen zien.

liefs

Terug
Bovenaan