niet aan de fles willen

Ons dochtertje is nu 3 maanden, we zijn met 7 weken met het flesje begonnen maar ze wil er niet aan. Je hoort overal dat je even moet volhouden... maar hoelang kan zoiets duren.
Mijn vriend probeert altijd het flesje en ik  ga  dan naar boven. Ik ben nu al 2 weken weer aan het werk en moet heen en weer naar het kinderdagverblijf voor de voeding. Ze proberen daar ook steeds eerst het flesje, maar meer dan 50 cc is er nog niet ingegaan.

Is er iemand met de gouden tip?

Hoi Chris,
Helaas heb ik geen gouden tip voor je. Ik neem aan dat je bv geeft (stond niet in je stukje) en dat je afgekolfde voeding met het flesje geeft.
Hier een ervarings-verhaaltje waar je misschien iets aan hebt (of even steunt):
Heel keurig hebben wij inderdaad naast de bv vanaf 6 weken elke week een flesje afgekolfde voeding gegeven. Dit ging eigenlijk direct vanaf het begin heel goed. Hij pakte de medium-speen goed (difrax brede fles) en dronk voldoende. De fles ging leeg. Op een gegeven moment hebben we het oefenen met de fles een beetje laten liggen. Een week voordat ons zoontje ging oefenen bij het KDV weer de fles gepakt. We dachten dat het zonder problemen zou gaan. Maar nee! Hij deed niets meer met de speen. Arghh, frustratie bij hem en bij ons.... De speen konden we wel in zijn mondje doen, maar hij ging er niet op zuigen. Een druppeltje melk op de speen e.d. hielp allemaal niets. Ik de kamer uit en mijn vriend het flesje geven hielp ook niet.
De oefendag van het KDV kwam steeds dichterbij en bij mij schoot de stress omhoog. Op een gegeven moment ging bij mij de "knop" om en heb ik één dag het volgende aangehouden: je krijgt geen borst, maar alleen de fles. Het was een drukke dag met kolven en een huilend en op een gegeven moment hongerig kind. Mijn gedachte was: als je echt honger hebt, dan drink je wel uit de fles. We waren vanaf de ochtend begonnen en "eindelijk" rond 11.00 uur pakte hij de speen goed en dronk de fles leeg! Oh, wat kan je je dan opgelucht voelen. Nadien hebben we elke dag een fles aangeboden om de techniek er in te houden.
Ik weet niet welke  fles je gebruikt, maar misschien drinkt ze er niet lekker uit? Tja, je gaat zoeken naar een oplossing...
Ik hoop voor jullie dat het tzt beter gaat!

Veel succes!

Helaas weet ik er alles van.
Bij onze dochter ben ik na 2 weken gaan proberen of ze de fles ook wilde (afgekolfde bv).  Ze wilde er niks van weten. Iedere dag hebben we een fles aangeboden en een heleboel mensen hebben het geprobeerd, maar het lukte nooit. Ook de pap, het fruithapje etc. lustte ze niet.
Ik heb alle flessen gekocht die er waren en ook met tepelhoedjes (om haar aan de plastic smaak te laten wennen) lukte het niet.

Uiteindelijk heeft ze  borstvoeding gekregen tot  ze 14 maanden oud was. (ook ik ging overdag heen en weer naar het KDV)  In overleg met een arts, hebben we toen een heel weekend alleen maar de fles aangeboden en eindelijk ging ze overstag. We hebben dus ook niks afgebouwd, maar meteen helemaal overgestapt op de fles, want eten deed ze nog steeds niet.

Ik weet van mijn schoonzusje (kraamverzorgster) dat er nu meer methodes zijn om kinderen aan de fles te krijgen. Het enige antwoord wat ik namelijk kreeg van een lactatiedeskundige was dat ik blij moest zijn dat ze zo goed aan de borst dronk. Ja, daar was ik ook wel blij mee, maar je moet ook gewoon af en toe weg...

Ik vind het nog steeds er jammer dat ik door dat geknoei met die flessen, af en toe vergeten ben om ervan te genieten om borstvoeding te geven.  

Mijn enige  advies is om bij het consultatiebureau of bij de huisarts hulp te vragen en probeer er niet teveel gestressed van te raken.

Hallo,

Wij hebben ons zoontje vanaf 6 weken 2 a 3 keer in de week een fles
gegeven. Geen enkel probleem. Na ruim 6 maanden ging ik de bv afbouwen
en ja hoor !!. Meneer weigert de fles. Ik heb het CB gebeld. De
verpleegkundige die wij hebben is erg goed (met de artsen ben ik het
niet altijd eens). Zij heeft voor het weekend nog gauw een lijst met
tips en trucs in de bus gegooid. Het duurde even, maar oma kreeg hem
weer aan de fles. Lekker mee laten spelen, af en toe een druppel op het
speentje gedaan en toen het niet meer perse hoefde ging het ineens.

Succes en kijk eens op borstvoeding.com.

Hier staan misschien ook bruikbare tips

Bedankt voor jullie reacties. Er zit dus niets anders op dan het meisje een dagje uithongeren . Zal eerst maar even wachten tot haar verkoudheid over is, ze is nu al zielig genoeg.
En dan kijken wanneer ik het aankan om de hele dag met een huilend kind te zitten

groetjes
 Christy

Terug
Bovenaan