Hoi Chris,
Helaas heb ik geen gouden tip voor je. Ik neem aan dat je bv geeft (stond niet in je stukje) en dat je afgekolfde voeding met het flesje geeft.
Hier een ervarings-verhaaltje waar je misschien iets aan hebt (of even steunt):
Heel keurig hebben wij inderdaad naast de bv vanaf 6 weken elke week een flesje afgekolfde voeding gegeven. Dit ging eigenlijk direct vanaf het begin heel goed. Hij pakte de medium-speen goed (difrax brede fles) en dronk voldoende. De fles ging leeg. Op een gegeven moment hebben we het oefenen met de fles een beetje laten liggen. Een week voordat ons zoontje ging oefenen bij het KDV weer de fles gepakt. We dachten dat het zonder problemen zou gaan. Maar nee! Hij deed niets meer met de speen. Arghh, frustratie bij hem en bij ons.... De speen konden we wel in zijn mondje doen, maar hij ging er niet op zuigen. Een druppeltje melk op de speen e.d. hielp allemaal niets. Ik de kamer uit en mijn vriend het flesje geven hielp ook niet.
De oefendag van het KDV kwam steeds dichterbij en bij mij schoot de stress omhoog. Op een gegeven moment ging bij mij de "knop" om en heb ik één dag het volgende aangehouden: je krijgt geen borst, maar alleen de fles. Het was een drukke dag met kolven en een huilend en op een gegeven moment hongerig kind. Mijn gedachte was: als je echt honger hebt, dan drink je wel uit de fles. We waren vanaf de ochtend begonnen en "eindelijk" rond 11.00 uur pakte hij de speen goed en dronk de fles leeg! Oh, wat kan je je dan opgelucht voelen. Nadien hebben we elke dag een fles aangeboden om de techniek er in te houden.
Ik weet niet welke fles je gebruikt, maar misschien drinkt ze er niet lekker uit? Tja, je gaat zoeken naar een oplossing...
Ik hoop voor jullie dat het tzt beter gaat!
Veel succes!