Niet aankomen in gewicht 2e trimester

Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die mijn verhaal herkennen. Ik ben nu 20 weken zwanger van mijn 2e kindje.
Tijdens het 1e trimester ben ik door het misselijk zijn/weinig eetlust 4/5 kg afgevallen. Sinds week 15 ongeveer kan ik weer zo goed als normaal eten. Alleen ik kom maar niet aan... Blijf op hetzelfde gewicht hangen. De baby groeit goed dus die heeft er blijkbaar geen last van, maar toch blijf ik het raar vinden.
Herkent iemand dit??
 
Ja ik. Nu 30 weken zwanger. En net 5 kilo aangekomen... Zolang jij goed eet en drink en de baby goed groeit lijkt mij er geen zorgen om.. Ik was voor me zwangerschap 10 kilo afgevallen.. En ben nu nog niet groot qua dragen (je zou niet zeggen dat ik 30w ben)... En bij me eerste zwangerschap woog ik dus zwaarder en was ik totaal ook maar 11kg aangekomen.. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoef te maken.
 
Hier hetzelfde. Ik draag het wel helemaal naar voren en heb een grote buik. Met 21 weken was ik 0,5 kg aangekomen en nu met 27 weken 4 dus nog niet echt veel! Kindje doet het prima gelukkig
 
Wat fijn jullie reacties, dat stemt me wat geruster. Ik heb dat mijn eerste zwangerschap niet gehad en je gaat dan toch vergelijken. Bedankt voor jullie reacties!
 
Als ik moet gaan vergelijken op mijn 1e zwangerschap is alles anders. Met 1e geen een kwaaltje. En nergens last van gehad. En nu alleen maar kwaaltjes, overal last van, en heb het enorm zwaar.. Dan is alles anders vergeleken de 1e zwangerschap ?
 
Hoi, hier 38 weken zwanger en nog -2 lichter dan mn startgewicht. Vk heeft niet echt een verklaring maar had ik bij mijn 1e zwangerschap ook. Na de bevalling was ik -12 kilo lichter dan mn stargewicht. Heb wel eens ergens gelezen dat bij sommige mensen de spijsvertering juist sneller gaat tijdens zwangerschap. Of het waar is?? Ik vind het in ieder geval helemaal niet erg:)
 
Heb ik ook gehad. Eerste trimester 7 kilo afgevallen. Ik was pas bij 38 weken weer op m'n gewicht van voor de zwangerschap. Na de bevalling meteen 10 kilo kwijt. Nu, 7 maanden later, ben ik nog steeds lichter dan een jaar geleden. Ik heb licht overgewicht dus voor mij was het ideaal.
 
Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik telkens netjes aan en zat ik uiteindelijk op 15 kg erbij.
Nu, tweede zwangerschap, 31 weken onderweg, ben ik een schamele 3 kg bijgekomen. Dat was bij de eerste echt wel al meer op dit punt.
De kleine doet het goed, dus ik maak me geen zorgen. Zolang je verloskundige / gynaecoloog / arts zich niet druk maakt, moet jij dat ook niet doen ;)
 
Terug
Bovenaan