niet accepteren van de fles/doorslapen

hallo allemaal

IK zit best wel met een groot probleem, vindt ik.
Mijn dochtertje indy is inmiddels bijna 9 maanden, en een heerlijke meid. alleen wil zij absoluut geen fles of drinkbeker, heb echt alles al geprobeerd, alle mogelijke spenen, verschillende drinkbekers en ook geprobeerd haar geen borstvoeding meer te geven zodat ze wel wat anders moet, maar ze accepteerd gewoon alleen de borst. Ze eet wel van een lepeltje, dus als ik overdag werk krijgt ze pap. maar ik kan haar toch niet de hele dag pap geven. En ze drink gewoon dus niets uit een beker, soms heeft ze echt dorst en probeerd ze het wel maar het lukt haar gewoon niet.
Doordat ze zo,n moeilijke eter is komt ze s,nachts ook 2 tot 3 keer en hoor haar buikje dan knorren.
Ze heeft nog nooit echt doorgeslapen en slaapt ook heel moeilijk in haar eigen bed, wat ik echt trouw elke avond probeer en het gaat dan een paar uurtjes goed.
hieronder zal ik schrijven wat ze op een dag eet, als iemand voor mij een gouden tip heeft is die zo welkom, want het gaat mij een beetje opbreken.

6-7 borstvoeding
 8-9 stukjes brood
 10-11 borstvoeding
12-13 fruit
14-16 borstvoeding
17.30 warm eten en toetje
19-20 naar bed en borstvoeding

soms slaapt ze dan tot 24.00 maar vaak komt ze om 2300 alweer en soms eerder.

groetjes liesbeth.

Hoi,

Mijn dochter krijgt vanaf 3 maanden flesvoeding, maar een beker weigert zij ook. Ik heb haar toevallig deze week geprobeerd uit een rietje te laten drinken en... dat vindt ze wel leuk!! Ik heb een pakje gekocht met vruchtensap en het rietje in haar mond gedaan en eerst heel zachtjes erin geknepen zodat er wat uitkwam. Daar schrok ze van en toen liet ze hem los, maar ze wilde wel meteen nog een keer proberen. Op een gegeven moment ging ze zelf zuigen. Ze kan nu alles uit een rietje drinken. Ze snapt hoe het werkt dus ik hoef er niet meer in te knijpen. Misschien is dit een idee? Je kunt ook speciale rietjesbekers kopen.

groetjes,

Desiree

hoi liesbeth,

Ik raad je aan om eens te kijken op www.borstvoedingsforum.nl
Daar staan heel veel ervaringsverhalen en adviezen van moeders die bv geven en ervaringdeskundigen.
Je kunt ook met een zoekfunctie naar het onderwerp (flesweigeraar) zoeken.
Ik heb er al veel adviezen gekregen!

Ons meisje is nu bijna 10 maanden en heeft ook nooit uit een fles gedronken.
Ik geef nog steeds volledig bv.
Ze dronk na een maand of 7 opeens wel uit een tuitbeker.
Ik heb er één van Avent, het is gewoon een fles maar dan met een hoge witte tuit van zo'n 5 cm.
Deze is ook wat flexibel, en geen antilek.

Ik zou het, net als Desiree, ook eens proberen met een rietje.

succes ermee,
groetjes Linda

Terug
Bovenaan